راه پله های رنگین

دسته بندی :پروژه ها, انرژی معماری, مرمت ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ آرشیتکت 298

Escadinhas Footpaths

راه پله های رنگین پروژه‌ای است که معماری، هنر و دنیای طبیعی را به هم پیوند می‌دهد. این شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی است که محله تپه‌ای مونت شیستو را به سواحل رودخانه لکا در ماتوسینهوس متصل می‌کند. هدف از این ابتکار نشان دادن ارزش افزوده‌ای است که پروژه‌های کم‌هزینه می‌توانند به فضاهای شهری «پنهان» و نادیده گرفته‌تر در شهرهای ما بیاورند.

اطلاعات پروژه نوسازی

موقعیت:‌ ماتوسینهوس، پرتغال

حوزه: 6458 فوت مربع

سال: 2022

معماران: Paulo Moreira Architectures، Verkron Art Collective

تیم طراحی : پائولو موریرا، هماک ورکرون، ایراد ورکرون، کارلوس گومز، جویسلین تکسیرا، راکل پایس، اونا فیلومنا وچتر، اسکار لارفی، سامی سهلی، سوفیا پاگانلی

سازندگان محلی: خوزه سیلوا، فابیو سیلوا

عکاس: استودیو ایوو تاوارس

محدوده پروژه

یک سال به طول انجامید، این فرآیند تیم چند رشته ای از معماران، سازندگان محلی، هنرمندان و شبکه گسترده ای از شرکا را گرد هم آورد. در مرحله اول کار ساختمان، پله های منتهی به روآ داس، یک وسیله شهری غیر معمول که سطوح بالایی و پایینی تپه غربی مونت شیستو را به هم متصل می کند، بازسازی شد. پله‌ها و نرده‌ها تعمیر شدند و مرز جدیدی بین پله‌های عمومی و زمین خصوصی مجاور آن‌ها به شکل نیمکت ایجاد شد که امکان استفاده از پله‌ها را به عنوان استراحتگاه فراهم کرد.

کانسپت طراحی

با دنبال کردن مسیری که پای پله‌ها را به رودخانه لچا متصل می‌کند، خرابه‌ای قدیمی بازسازی شد و به یک منطقه نشیمن احاطه شده توسط طبیعت تبدیل شد. مداخلات در مقیاس کوچک شخصیت اصلی سایت را احیا کرد و مداخلات نامطمئن انجام شده در طول سال ها را از بین برد. بازسازی دقیق سایت، که شامل اضافه کردن نیمکت در هر “اتاق” در ساختمان است، مردم را تشویق به گذراندن وقت در آنجا کرده و آن را به مکانی برای معاشرت تبدیل کرده است.

این پروژه توسط انستیتو (INSTITUTO) ترویج و در چارچوب ابتکار محله های سالم (Bairros Saudáveis) توسط معماری پائولو موریرا (paulo Moreira) و ورکرون (Verkron) ، همچنین با حمایت آگورا – فرهنگ و ورزش(Ágora – Cultura e Desporto) ، در اقامتگاه (InResidence) و اتحادیه کلیساها – کوستویاس (União de Freguesias – Custóias) ، لکا از بالیو و گیفون (Leça do Balio e Guifões) طراحی شده است.

منبع : وبسایت آرک دیلی (Archdaily)

ترجمه : تیم تولید محتوای کانون توسعه توانمندی و اشتغال معماران

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: