طراحی داخلی و نورپردازی منحصربه‌فرد شركت فیلیپس


فضاهای اداری : شركت طراحی و معماری گنسلر (Gensler) دفتر مركزی شركت Philips Lighting North America را طراحی كرده كه در منطقه سومرست در ایالت نیوجرسی واقع شده است. دفتر مركزی شركت فیلیپسPhilips North American Lighting با دو ایده مشخص طراحی شده است: ایده اول طراحی یك فضای كاری باز و انعطاف‌پذیر است و ایده دوم ساخت فضایی برای ارائه و به نمایش گذاشتن آخرین تكنولوژی‌های نورپردازی ساخت شركت فیلیپس.
قصد شركت فیلیپس از طراحی چنین دفتر كاری تلفیق سه مكان مختلف در یك فضای واحد بود و شركت گسنلر برای انجام این كار یك محیط ۱۰۰ درصد باز و آزاد طراحی كرد. با چیدانه همراه شوید و در دفتر مرکزی شرکت فیلیپس گشتی بزنید.


مشخصات پروژه:
شركت طراحی: گنسلر
كارفرما: شركت فیلیپس
مساحت: ۳۲۰۰۰ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۱۲
مكان: سومرست، نیوجرسی، ایالات متحده آمریكا
صنعت: ساخت و ساز
طراح: شركت طراحی و معماری گنسلر
تیم پروژه: آرلین ووگلمن (Arlyn Vogelmann)، یولاندا ماتزونی (Yolanda Mazzoni)، استفان شانك (Stefanie Shunk)، داگ گنسلر (Doug Gensler)، جیمز یی (James Yi)، و مگان داباستاف (Megan Dobstaff)

چیدمان آزاد و انعطاف‌پذیر این دفتر كار باعث ایجاد فضاهای كاری مختلفی می‌شد كه مكان‌هایی با كاربری‌هایی متفاوت برای كاركنان شركت فیلیپس ایجاد می‌كرد. به دلیل وجود كارهای مختلفی كه در این شركت انجام می‌شد، شركت گنسلر فضاهای متفاوتی شامل اتاق‌های تمركز، اتاق‌های تلفن، اتاق‌های كنفرانس، فضاهای استراحت، اتاق‌های فكر و فضاهایی برای گفتگو و تبادل نظر، و یك فضای مركزی اصلی در ساختمان این شركت طراحی و اجرا كرد.

فضای كلی شركت از طریق ایده‌ای كه از بازی تتریس (نوعی بازی مصور رایانه‌ای شبیه به یک پازل بی‌انتها که در آن از قطعات یا مهره‌های چهارگوشی به نام تترومینو استفاده می‌شود) الهام گرفته شده بود و ایده «بلوك‌های نوری در حال سقوط» به هم ارتباط پیدا می‌كرد.

چیدمان فضاهای كاری، پالت رنگی، و سطوح همگی در خدمت و در جهت این ایده مركزی بودند و به فضا یك كلیت ثابت و یكدست می‌دادند.

شركت فیلیپس بزرگ‌ترین شركت ساخت محصولات نوری است و استفاده از تكنولوژی‌های جدید نوری در قالب محصولات جدید در طراحی شركت جدید این كمپانی بزرگ محصولات الكترونیكی نكته كلیدی بود. ارائه و به نمایش گذاشتن آخرین محصولات در فضایی به نام دمو سنتر (demo center) در نوع خود در آمریكای شمالی برای اولین بار اتفاق افتاده است.

در دمو سنتر تصویر پنج یا شش محصول نوری این شركت نشان داده می‌شود. هر تصویر از طریق عناصر نوری و هم‌چنین جنبه‌های فیزیكی یك تجربه غنی و خاص را برای مخاطب به وجود می‌آورد. هم‌چنین دمو سنتر دارای دو اتاق با نام‌های اتاق‌ تمرین و اتاق آموزش است كه در آن‌ها مشتریان از آخرین محصولات و تنوع كاربرد تكنولوژی‌های نورپردازی شركت فیلیپس آگاه می‌شوند.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: