معماری ریتم و هارمونی خیابانی

City Thread

City Thread برنده مسابقه طراحی بین‌المللی Passageways 2.0 است تا کوچه‌ای با مساحت 6200 متر مربع که قبلاً استفاده نشده و مورد غفلت قرار گرفته بود در خیابان هفتم در مرکز شهر چاتانوگا به یک فضای عمومی پر جنب و جوش تبدیل شود. این پروژه توسط شرکت ریور سیتی، یک سازمان توسعه اقتصادی غیر انتفاعی، به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مداوم آنها در احیای مرکز شهر چاتانوگا توسعه یافته و توسط SPORTS، با همکاری معماری و طراحی گرگ کورسو و مولی هانکر، طراحی و ساخته شده است.

اطلاعات پروژه نوسازی

فضای عمومی

موقعیت: چاتانوگا، ایالات متحده

معماران: SPORTS

حوزه: 6200 فوت مربع

سال: 2018

عکاس ها: گری گومز، جاستین هریس، بنجامین چیس

سازندگان: بهر، Rust Oleum، Steel

کانسپت طراحی

در شهری واقع شده است که درک می کند چگونه زیرساخت های معاصر می توانند زندگی شهری را بهبود بخشند (چتانوگا به دلیل سرمایه گذاری در اولین اینترنت فیبر عمومی 1 گیگ برای کمک به توسعه اقتصادی مشهور است)، ایده طراحی این است که به عنوان یک عنصر اجتماعی عمل کند. زیر ساخت. این پروژه به عنوان یک رابط اجتماعی عمل می کند که در آن بازیگران مختلف شهر می توانند برای برنامه های عمومی منحصر به فرد و پاتوق غیررسمی گرد هم آیند. این پروژه که از یک لوله فولادی خطی پیوسته 500 فوتی و سطوح گرافیکی رنگ‌شده تشکیل شده است، بازدیدکنندگان و مستاجران محلی را با یک حرکت به طور فیزیکی به هم متصل می‌کند و در عین حال از امکانات و فعالیت‌های برنامه‌ای متعددی نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، ساختار خطی زیگ زاگ و گرافیک دلالت بر انواع فضاهای کوچکتر در کوچه دارد که فضای کلی را به مجموعه ای از فضاهای صمیمی تر یا “اتاق های شهری” تجزیه می کند.

عملکرد پروژه

در حالی که این پروژه دارای یک طراحی دقیق است که متناسب با موارد احتمالی و خلوت کوچه کالیبره شده است، به طور خاص طراحی شده است تا از نظر عملکردی قابل تفسیر باشد. به دلیل هندسه و ارتباط آن با ساختمان‌های مجاور و نقاط دسترسی عابر پیاده در دو طرف کوچه، این پروژه دارای «کارکردهای» بالقوه بسیاری از جمله استراحت/نشستن غیررسمی، مینی‌استیج‌ها، و نمایش فیلم، جشنواره‌ها و غیره است. این طراحی در نظر گرفته شده است که به کاربران، مستاجران و کسانی که مسئول فعالیت های برنامه نویسی هستند، اجازه دهد تا پروژه را تفسیر کنند و راه های مختلفی برای استفاده از کوچه کشف کنند. با انجام این کار، این پروژه می تواند به طور گسترده توسط طیف متنوعی از کاربران در طول سال ها در چاتانوگا مورد استفاده قرار گیرد و کوچه را به عنوان یک فضای فعال پر جنب و جوش حفظ کند زیرا نیازهای جامعه و مستاجر در طول زمان تغییر می کند.

احیای زندگی در خیابان متروکه

سایت کوچه بزرگ قبلاً فضایی کثیف، بدون استفاده و قطع ارتباط در منطقه مرکز شهر بود. City Thread قصد دارد فضایی از نظر بصری و اجتماعی پر جنب و جوش ایجاد کند که به جامعه مرکز شهر خدمت می کند و حس تازه ای از هیجان شهری و تعامل بین مهمانی های متعدد در مرکز شهر ایجاد می کند. این پروژه پتانسیل برای مداخلات شهری در مقیاس کوچک و بودجه کم را زمانی که مطابق با بازخورد جامعه، تدبیر و ژست های طراحی اقتصادی بالا طراحی شود، بررسی می کند.

منبع : وبسایت آرک دیلی (Archdaily)

ترجمه : تیم تولید محتوای کانون توسعه توانمندی و اشتغال معماران

گالری تصاویر

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: