پارک اوموکن OMOKEN Park

اطلاعات پروژه نوسازی

موقعیت : کوماموتو، ژاپن

معماران: Yabashi architects & associates

حوزه: 67 متر مربع

سال: 2019

عکاس ها: دفتر عکس یاشیرو، کاتوهیرو هیراتا

سازنده: CLT

کانسپت طراحی

پروژه ای برای بازسازی ویرانه های ساختمان های آسیب دیده در زلزله کوماموتو در سال 2016. شهروندانی که زلزله را تجربه کرده اند با کمک به یکدیگر بیش از همیشه از همزیستی آگاه شده اند. آنچه من با مشتری در میان گذاشتم این بود که چگونه با فعالیت های شهروندی تعامل داشته باشم، نه به عنوان یک تسهیلات درآمد اجاره ای.

بنابراین، ما یک فضای عمومی از فضای خصوصی را برنامه ریزی کردیم که در آن افراد در یک دایره با یکدیگر تعامل داشته باشند، مانند همکاری با مناطق خرید مجاور، رویدادهای محلی، کاربری اداری و تبادل فرهنگی. طرح پیشنهادی یک ساختمان کوچک و میدان چند منظوره است که برای بازیابی هزینه ها در نظر گرفته نشده است، اما حداقل بازده را با هزینه های اولیه کم ارائه می دهد.

محدوده پروژه

این پلان مکمل فضای زیر لبه بام، میدان پشت بام، پارک جیبی و عناصری است که در پاساژهای خیابان یافت نمی شوند. اینها به طور فعال باز می شوند و شکل مقطعی مانند پله دارند تا به آرامی خیابان پر جنب و جوش در جلو و منطقه آرام در پشت را به هم متصل کنند. با بریدن دهانه، نه تنها می توان مصرف برق را با استفاده از نور روز در طول روز کاهش داد، بلکه ساختاری است که هوای روشن باز شده توسط درختان، چراغ ها و فعالیت های مردم را به فضای باز می رساند.

پارک اوموکن OMOKEN Park

اولویت برای فضای داخلی کم است که یک برنامه کم هزینه ساخت است. ما به یک ساختمان کوچکتر با تأثیر کمتر بر محیط زیست نیاز داشتیم. برای به حداقل رساندن محدودیت های قانونی، حجم کمتر از 100 متر مربع است و ساختمان دارای عملکرد آتش سوزی بالایی از یک اسکلت فولادی ساده و ساختار مخلوط CLT (چوب چند لایه متقاطع) و فونداسیون شمع است.

پارک اوموکن OMOKEN Park

منبع : وبسایت آرک دیلی (Archdaily)

ترجمه : تیم تولید محتوای کانون توسعه توانمندی و اشتغال معماران

گالری تصاویر

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: