طراحی داخلی و نورپردازی منحصربه‌فرد شرکت فیلیپس


فضاهای اداری : شرکت طراحی و معماری گنسلر (Gensler) دفتر مرکزی شرکت Philips Lighting North America را طراحی کرده که در منطقه سومرست در ایالت نیوجرسی واقع شده است. دفتر مرکزی شرکت فیلیپسPhilips North American Lighting با دو ایده مشخص طراحی شده است: ایده اول طراحی یک فضای کاری باز و انعطاف‌پذیر است و ایده دوم ساخت فضایی برای ارائه و به نمایش گذاشتن آخرین تکنولوژی‌های نورپردازی ساخت شرکت فیلیپس.
قصد شرکت فیلیپس از طراحی چنین دفتر کاری تلفیق سه مکان مختلف در یک فضای واحد بود و شرکت گسنلر برای انجام این کار یک محیط ۱۰۰ درصد باز و آزاد طراحی کرد. با چیدانه همراه شوید و در دفتر مرکزی شرکت فیلیپس گشتی بزنید.


مشخصات پروژه:
شرکت طراحی: گنسلر
کارفرما: شرکت فیلیپس
مساحت: ۳۲۰۰۰ متر مربع
سال ساخت: ۲۰۱۲
مکان: سومرست، نیوجرسی، ایالات متحده آمریکا
صنعت: ساخت و ساز
طراح: شرکت طراحی و معماری گنسلر
تیم پروژه: آرلین ووگلمن (Arlyn Vogelmann)، یولاندا ماتزونی (Yolanda Mazzoni)، استفان شانک (Stefanie Shunk)، داگ گنسلر (Doug Gensler)، جیمز یی (James Yi)، و مگان داباستاف (Megan Dobstaff)

چیدمان آزاد و انعطاف‌پذیر این دفتر کار باعث ایجاد فضاهای کاری مختلفی می‌شد که مکان‌هایی با کاربری‌هایی متفاوت برای کارکنان شرکت فیلیپس ایجاد می‌کرد. به دلیل وجود کارهای مختلفی که در این شرکت انجام می‌شد، شرکت گنسلر فضاهای متفاوتی شامل اتاق‌های تمرکز، اتاق‌های تلفن، اتاق‌های کنفرانس، فضاهای استراحت، اتاق‌های فکر و فضاهایی برای گفتگو و تبادل نظر، و یک فضای مرکزی اصلی در ساختمان این شرکت طراحی و اجرا کرد.

فضای کلی شرکت از طریق ایده‌ای که از بازی تتریس (نوعی بازی مصور رایانه‌ای شبیه به یک پازل بی‌انتها که در آن از قطعات یا مهره‌های چهارگوشی به نام تترومینو استفاده می‌شود) الهام گرفته شده بود و ایده «بلوک‌های نوری در حال سقوط» به هم ارتباط پیدا می‌کرد.

چیدمان فضاهای کاری، پالت رنگی، و سطوح همگی در خدمت و در جهت این ایده مرکزی بودند و به فضا یک کلیت ثابت و یکدست می‌دادند.

شرکت فیلیپس بزرگ‌ترین شرکت ساخت محصولات نوری است و استفاده از تکنولوژی‌های جدید نوری در قالب محصولات جدید در طراحی شرکت جدید این کمپانی بزرگ محصولات الکترونیکی نکته کلیدی بود. ارائه و به نمایش گذاشتن آخرین محصولات در فضایی به نام دمو سنتر (demo center) در نوع خود در آمریکای شمالی برای اولین بار اتفاق افتاده است.

در دمو سنتر تصویر پنج یا شش محصول نوری این شرکت نشان داده می‌شود. هر تصویر از طریق عناصر نوری و هم‌چنین جنبه‌های فیزیکی یک تجربه غنی و خاص را برای مخاطب به وجود می‌آورد. هم‌چنین دمو سنتر دارای دو اتاق با نام‌های اتاق‌ تمرین و اتاق آموزش است که در آن‌ها مشتریان از آخرین محصولات و تنوع کاربرد تکنولوژی‌های نورپردازی شرکت فیلیپس آگاه می‌شوند.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: