طراحی داخلی کافه: فضایی راحت برای کودکان و بزرگسالان

طراحی داخلی این کافه توسط Iris Cantante در کشور آرژانتین انجام شد. تاکنون دقت کرده اید که تمام عناصر معماری و دکوراسیون داخلی متناسب با ابعاد بدن و روحیه ی بزرگسالان طراحی شده است؟ در حالی که درصد بالایی از جمعیت را کودکان تشکیل می دهند. در این بخش قصد داریم به بررسی طراحی داخلی کافه ای بپردازیم که هم برای کودکان و هم بزرگسالان طراحی شده است. این کافه برای خانواده هایی که با فرزند خود برای صرف غذا به آن مراجعه می کنند مکانی بسیار مطلوب است.

خلق فضایی که هم کودکان و هم بزرگسالان در آن احساس راحتی کنند و هم از طراحی هماهنگی برخوردار باشد، از چالش های اصلی طراحی داخلی این رستوران بود. ساختمان دارای دو طبقه ی متفاوت است، در طبقه ی همکف کافه رستوران و فضای بازی کودکان قرار دارد و طبقه ی اول به سالنی برای برگزاری مهمانی های خصوصی اختصاص داده شده است.

فضای بازی کودکان به کمک حصاری چوبی از بقیه ی رستوران جدا شده است. بدین ترتیب والدین در حین بازی کودکان می توانند آن ها را از دور تماشا و کنترل کنند. در بخش رستوران کافه در طبقه همکف سه خانه ی کوچک چوبی با حال و هوایی متفاوت، طراحی شده اند.

خانه ۱: فضایی دنج مخصوص بزرگسالان برای خوردن غذا.

خانه ۲: فضای بازی کودکان.

خانه ۳: فضایی برای کودکان به منظور ساخت کاردستی و نقاشی. ایده ی آویزان کردن صندلی ها به کمک طناب باعث شده تا کودکان احساس آزادی بیشتری کرده و این به پرورش خلاقیت در آن ها کمک می کند.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: