اتاق کار زیبا در خانه بسازید

دسته بندی :معماری داخلی ۱۹ آبان ۱۴۰۰ آرشیتکت 1486

امروزه وجود یک فضای جدا که منحصرا برای انجام برخی از کارها در خانه در نظر گرفته شده است ، به شدت احساس می شود. امروزه به دلیل گسترش فن آوری و امکان انجام دادن برخی از کارها از راه دور و از طریق اینترنت و کامپیوتر فراهم شده است و بهتر است که این وسایل و تجهیزاتشان به دور از فضای اتاق خواب باشند تا انرژی های منفی آ ن ها موجب مختل شدن خواب افراد نشود ، در نتیجه ی همه این ها فضایی در خانه های امروزی به وجود آمده است که اتاق کار خانگی نام گرفته است. اتاق کار می تواند با فضای کتابخانه و اتاق مطالعه نیز یکی باشد.

در طراحی اتاق کار خانگی بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که به پویا تر شدن و خلاق تر شدن ذهن انسان کمک کند و همچنین این رنگ ها باید به عملکرد مغز انسان نیز سرعت ببخشند بنابر این برای اتاق های کار خانگی می توانید از رنگ های مکمل نارنجی و آبی استفاده کنید. این رنگ ها لزوما نباید در دیوار ها یا سقف مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی وجود چند عنصر رنگی نیز می تواند مفید واقع شود.

گرچه بهتر است که برای اتاق کار خانگی فضایی محصور و دارای در تعبیه شود. اما گاهی هم می توان برای اتاق های کار استثنا قائل شد و از فضاهای مرده خانه برای ایجاد این گونه فضاها استفاده کرد. به طور مثال فضای زیر پله بهترین گزینه برای انجام این کار است. فضای زیر پله جزو فضاهای مرده محسوب می شوند و شما با دادن یک کاربری جدید به این فضا باعث پویا تر شدن این فضا خواهید شد.

همان قدر که فضای هایی مانند نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه نیاز به فکر و طراحی دکوراسیون داخلی دارند ، اتاق کار نیز احتیاج دارد. برای طراحی اتاق کار خانگی می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده کنید. ممکن است در فضای کتابخانه خود یک دیوار را به میز کار اختصاص دهید ، آن دیوار را با کاغذ دیواری از بقیه دیوار ها متمایز کنید.

برای اتاق کار خود نیز کمی خلاقیت صرف کنید و مطابق با سلیقه شخصی خود برای اتاق کار خانگی تان پنلی بسازید که بتوانید لیست کارها ، مطالب مهم و هر چیزی که می خواهید جلوی چشم تان باشد روی آن بچسبانید. جنس این پنل ها می تواند چوب ، فوم و یا حتی یونولیت باشد. توجه کنید که جنس و رنگ این پنل ها با اتاق کارتان هماهنگ باشد و جلوه زیباتری به اتاق کار شما ببخشد.

مسلما هر چه یک فضا مرتب تر باشد آرامش فکری بیشتری را برای افرادی که از آن استفاده می کنند فراهم می آورد. پس خیلی مهم است که برای اتاق کار خانگی تان قفسه هایی تعبیه کنید تا بتوانید لوازم و وسایلی را می خواهید در آن جا طبقه بندی و نظم دهی کنید. این طبقات می تواند با میز کار شما هماهنگ باشد.

مبلمان اتاق کار خانگی شما باید از وسایلی انتخاب شوند که کار کردن با آن ها برای شما خوشایند باشد و حس خوبی را به شما منتقل کند. به طور مثال در این اتاق کار خانگی از میز چوبی قدیمی استفاده شده است که بی شک حس خوبی را برای کسی که از آن استفاده می کند فراهم می اورد. شما نیز به دنبال مبلمانی باشید که برای استفاده از آن ها ذوق و شوق داشته باشید.


برای اتاق کار می توانید از راهروهای خانه که پنجره های بزرگ رو به حیاط دارند استفاده کنید. البته این فضا ها بیشتر برای اتاق مطالعه به کار می روند ، چون این اتاق ها نور مورد نیاز در روز را تامین می کنند پس بهترین گزینه برای این فضا ها اتاق مطالعه است.

 

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: