اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات فنی متریال ها

دسته بندی :فناوری های جدید, تکنولوژی معماری ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ آرشیتکت 1509

در معماری، انتخاب متریال درست و دقیق برای ساخت و ساز یک موضوع حیاتی برای بهبود بهره وری، اطمینان از یکپارچگی سازه ساختمان و حداکثر کارایی و همچنین استاندارد تنظیمات نهایی برای محصول تولید شده است اما به این دلیل که هر ساختمانی در پوسته بیرونی خود از لایه های مختلفی تشکیل شده است درک نحوه تناسبات و عملکرد آن ها می تواند در طول فرایند طراحی و تولید به همان اندازه اهمیت داشته باشد. مشخصات فنی از متریال و سیستم سازنده نقشی کلیدی در انتقال این اطلاعات، ارائه تمامی اطلاعات لازم و خصوصیت برای هر پروژه موفقی را عهده دار است. بعد از همه این صحبت ها به عنوان یک معمارهر چه بیشتر در خصوص جزییات و لایه های بین دیوارها و پشت آن آگاهی داشته باشید برای بهبود عملکرد شما بسیار موثر است.

متریال ساختمان

اگرچه به طور خاص تمایل نویسنده تعریف کلماتی است که قادر به ترسیم نیستند ، معمولاً با تجسم دقیق تکمیل می شوند که این موضوع درک هر عنصر از ساختمان را راحت تر می کند. و در این عصر مدرن دیجیتالی ، معمارانی وجود داشتند که تکنولوژی های پیشرفته در دسترس شان بود و بر این موضوع عقیده داشتند که درک عمیق و نمایش دقیق از مشخصات فنی هرگز برایشان به این راحتی نبود. با این فرض، در ادامه مطلب به این می پردازیم که چرا مشخص کردن مواد و اجزای سازنده یک ساختمان مهم است و چگونه ابزارهای بصری مدرن برای انجام این کار ضروری هستند. 

شکل پایین جزییات کرتن وال (curtain wall)   را به صورت ایزومتریک از سایه اندازی افقی نمایش میدهد.

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

مشخصات فنی متریال

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

مشخصات فنی چیست؟

هرکدام از متریال ها چه چوب باشند چه استیل ویژگی های مخصوص خودشان را دارند در نتیجه معماران باید متریال را بر اساس فاکتورهایی مانند مشخصات فیزیکی، کیفیت، زمینه کاری پروژه، فرایند خرید، هزینه ها و همچنین در نظر گرقتن شرایطی مانند محل پروژه و الزامات آب و هوایی و  انتخاب کنند. 
با در نظر گرفتن تعریف لغت نامه، واژه “مشخصات” یک ارائه دقیق و کامل از یک موضوع است در معماری این موضوع اشاره به جزییات متریال و سیستم های سازنده استفاده شده در طراحی ورودی و مرحله ساخت و ساز پروژه دارد که شامل اطلاعات ذخیره شده دستورالعمل های مربوط به ابعاد میشود از طرفی الزامات ساخت، طرز کار، مونتاژ و نصب هر پارامتر دیگری که برای اطمینان از عملکرد هر محصول الزامی است. علاوه بر این آنها می توانند نام برند هر قطعه ای را که باید خریداری شود درج کنند. مشخصاتی که معمولاً توسط یک معمار، مهندس یا طراح تهیه می‌شود به هر یک از این متخصصان کنترل بر کیفیت و ظاهر نهایی پروژه‌هایشان را می‌دهد.

تجسم متریال

نقش تجسم و تصویرسازی در مشخصات فنی متریال چیست؟

معماری از طریق ترسیمات، ماکت ها و عکس ها بهتر نشان داده میشود به عبارت دیگر معماری رابط بین گفتار و تجسم یا زبان بین معماران با کارفرمایان است و یا حتی زبان میان معماران متخصص برای گفتگوی دقیق تر است. بیش از 30 سال است باید از تکنولوژی کامپیوتر برای مدل های سه بعدی دیجیتالی اساساً نمایش‌ دقیقی از واقعیت هستند به این معنی که این مدل ها قادر هستند نحوه مونتاژ مواد، نحوه رفتار و احساس و ظاهر آنها در محصول نهایی را آزمایش کنند. معماران در حال حاضر قادرخواهند بود که خطای هرگونه طرحی را پیشبینی کنند و از طرفی  اطمینان حاصل کنند که تمامی الزامات به درستی رعایت شده است. یک رندر می تواند در موارد بسیاری به معمار کمک کند مثلا  برای انتخاب بین یک روکش مات یا براق باشد یا برای پیش بینی اینکه چگونه نوع خاصی از چوب با فولاد ضدزنگ مطابقت دارد یا اینکه چگونه یک سطح، الگوهایی با بافت ها و سایه های خاص ایجاد می کند. 

مشتریان و سازندگان این اطلاعات را به روشی ساده تر و آموزشی تر دریافت خواهند کرد. تجسم معماری به خودی خود یک هنر است که میتواند زیبا، پویا و منحصر به فرد باشد همچنین میتواند برای تعیین متریال و سیستم های سازنده کاربردی باشد با نگاهی به آینده متوجه میشویم که صنعت به سمت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پیش می‌رود که می‌تواند به راحت تر کردن کار معماران کمک کند و پیامدهای قوی در مشخصات مواد خواهد داشت. 

5/5 - (1 امتیاز)
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: