دفتر جدید کره ای شکل شرکت آمازون

فروشگاه آنلاین Amazon.com طرح پیشنهادی جدید را برای دفاتر در مرکز تجاری شهر سیاتل قبول می‌کند و سه ساختمان کره ای‌ شکل را نمایان می‌سازد.

عنصر مرکزی طرح پیشنهادی NBBJ برای دفاتر مرکزی آمازون یک مدول سه تایی از کره‌های کاتالانیایی پیوسته به هم می‌باشد که هر کدام با اسکلتی از استیل سازه ای‌ بنا شده اند.

بر طبق طرح پیشنهادی که دومین طرح پیشنهادی برای دستیابی به تالار مرکزی شهر سیاتل می‌باشد، این کره‌ها از ۸۰ تا ۹۵ فوت در ارتفاع دسته بندی شده و شامل ۵ طبقه از فضای اداری می باشند. اشکال ۵ ضلعی شفاف این کره‌ها در هندسه ای‌ ستاره ای‌ شکل با یکدیگر تقاطع می‌یابند.

با وجود حالت بیگانه و ناسازگار ساختمان به شکل مولکول آب، طرح پیشنهادی، که یک بازنگری از طرف معماران NBBJ می‌باشد، کسانی‌ که اولین نسخه را قبل تر در ماه می ارائه دادند، بسیار فراتر از عجیب‌ترین اخبار منتشره از دفاتر مرکزی آمازون در ماه آگوست می‌باشد. این قضیه قبل تر در همین ماه اتفاق افتاد؛ زمانی‌ که اعلام شد سر پرست آمازون، جف بزوس، دکل مخابراتی واشنگتن را از خانوادۀ گراهام خریداری کرده است.

همان روز زمانی‌ که دکل مخابراتی با قیمت ۲۵۰ میلیون دلار اعلام شد، روزنامه نیز تعداد طرح‌های شرکت کننده برای ساختمان این دفتر جدید را گزارش داد.

گنسلر، HOK, EE&K از جمله شرکت هایی می باشند که به دنبال روی خط آمدن به عنوان گزارشگر اصلی‌ می باشند. نمایندگان بسیاری از موسسات شرکت کننده در این مزایده‌ها از هر نوع اظهار نظری در اینکه این مزایده برای هر نقشه ای‌ که دکل مخابراتی واشنگتن را جابجا کند، خودداری کردند؛ دکلی که تغییر مکانش چند ماه پیش اعلام شده بود. بیشتر طرح‌های توسعه عرضه شده برای عموم از نوشته‌های منطقه ای‌ از سوابق مرکز تجاری شهر گرفته شده است، جایی که در شرکت سابق، دفاتر به یک همسایگی قابل تغییر حفظ خواهند شد.

کنتراست میان احتمالات حساس می‌باشد. جایی که طرح پیشنهادی پذیرفته شده توسط سیاتل برای آمازون در گرو گسترش حد و مرز‌های بدعت معمارانه می‌باشد. طرح‌های ساختمان برای این دکل مخابراتی بیشتر بازدارنده می باشند در مقایسه با قوانین ساختمانی واشنگتن ولی‌ همچنین با کم شدن ابعاد اتاق‌های اخبار امروزی، به عنوان روزنامه نگار شهر واشنگتن، آیرون وینر گزارش می دهد:”کارکنان دکل مخابراتی که از شرکت اصلی‌ خود جدا شده اند بیش از ۲ طبقه از فضا‌های اداری نیاز به زمین ندارند.”

با هر شانسی، این مزایده به عنوان فرصتی برای بازنگری دفاتر روزنامه می‌باشد، حتی یک فکر کوچک. این اتاق اخبار مهم یک بخش غیر قابل انتقال و تو کار از فرهنگ امروزی روزنامه می‌باشد.

ساختمان‌های اداری یک خصوصیات تأسف بار از سرمایه‌های ملی‌ می باشند. از بسیار قبل وقتی‌ که بزوس در حال بازنگری این است که چگونه روزنامه‌ها فعالیت می کنند، شاید او می‌بایست از زمین شروع می کرد.

دفاتر مرکزی آمازون به طور قطع این راه را نشان می دهند. در حقیقت احتیاجات دفتر کوچکتر دکل مخابراتی لزوماً ضربه ای‌ در مقابل یک ساختمان بهتر طراحی‌ شده نمی‌باشد. خبرهای ورزشی سیاتل که دفاتر مرکزی جدید آمازون در کل ۶۵ هزار فوت مربع مساحت دارد یکی‌ از ساختمان‌های اداری شیک تر که در این ایالات در سالیان اخیر آنلاین می‌باشد، دفتری طراحی‌ شده توسط معماران کانینگهام کوییل با یک کلیسا در طبقۀ همکف طراحی‌ شده توسط معماران بیلی تی سیئن که بیش از ۱۷۰ هزار فوت مربع از فضا را به خود اختصاص داده، می‌باشد. دفاتر جدید آمازون با محدودیت ارتفاعی شهر واشنگتن مطابقت دارد.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: