دکوراسیون یک ساعتی

دسته بندی :معماری داخلی ۲۳ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1456

با این پروژه های دکوراسیونی که فقط یک ساعت زمان می خواهند تا ساخته شوند، می توانید خانه خود را به زیباترین شکل ممکن تزئین کنید. چه چیزی بهتر از این می خواهید؟

با این پروژه های دکوراسیونی که فقط یک ساعت زمان می خواهند تا ساخته شوند، می توانید خانه خود را به زیباترین شکل ممکن تزئین کنید. چه چیزی بهتر از این می خواهید؟

بشقاب های رنگی


بشقاب های کریستالی قدیمی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید را به آثار هنری زیبا برای دیوارهای خانه خود تبدیل کنید. آنها را با رنگ های آکریلیک، متناسب با دکوارسیون خانه خود رنگ کنید. برای دوام بیشتر رنگ را در چند لایه روی آنها بزنید. یعنی یک بار رنگ کنید و پس از خشک شدن، لایه بعدی را بزنید و لایه بعدی. ترجیحا همه بشقاب ها و ظرف های کریستال و شیشه ای را یک رنگ نکنید و متناسب با هم به رنگ آنها تنوع بدهید.

کاسه قلاب‌بافی شده


رومیزی های قلاب‌بافی، سال های زیادی است که از مد افتاده اند و دیگر کسی در دکوراسیون خانه از آنها استفاده نمی کند. اما احتمالا نمونه های بزرگ و کوچکی از آن را در خانه خود دارید. آنها را از صندوق بیرون بیاورید و با شخصیت جدید، برای تزئین خانه استفاده کنید. میزان برابری از چسب چوب (یا چسب صنعتی) و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و رومیزی قلاب بافی را داخل آن فرو ببرید. سپس آن را داخل کاسه یا ظرف شیشه ای به شکل موردنظر قرار دهید و با دست همه لبه های آن را صاف و منظم کنید تا ایراد یا چین‌خوردگی نداشته باشد. آن را در همان حالت بگذارید بماند تا کاملا خشک شود. سپس به آرامی از داخل کاسه خارج کنید.

روبان‌بندی و رنگ


چهره آباژورهای ساده و بی نقش و نگار خانه را می توانید با کمک روبان های خوش‌رنگ و زیبا متحول کنید. روبان ها را به صورت عمودی و با طرح دلخواه با چسب و گیره روی آباژور بچسبانید. اگر فرصت بیشتری برای انجام کارهای دستی دارید، پایه آن را نیز با رنگ براق و زیبا رنگ کنید. اصولا برای این سطوح بهتر است از رنگ های متالیک استفاده کنید.

زبان گل ها


این گل های کاغذی ساده اما زیبا را می توانید برای روی میز کار یا اتاق فرزندان خود تهیه کنید. درست کردن آنها نیز بسیار ساده است و در کمتر از یک ساعت ساخته می شوند. یک کتاب قدیمی که نیازی به آن ندارید را انتخاب کنید. صفحه های آن را بکنید. به رنگ دلخواه رنگ کنید. چند الگوی گلبرگ، از بزرگ به کوچک روی مقوا بکشید. الگوها را روی صفحه های کتاب قرار دهید و برش بزنید. سپس از گلبرگ کوچک تر برای مرکز گل و گلبرگ های بزرگ تر برای اطراف آن استفاده کنید تا گل به بزرگی دلخواه برسد. لبه های کاغذ را با لبه قیچی به سمت بیرون پیچ دهید تا طبیعی تر دیده شود. در انتهای کار، یک سیم گلسازی را با چسب چوب به انتهای گلبرگ ها بچسبانید.

جادوی کلمات


با استفاده از صفحات لغت‌نامه های کاغذی می توانید اثر هنری جالبی خلق کنید. می توانید کلماتی را پرینت بگیرید که با فضای اتاق موردنظر وابستگی دارد. مثلا برای اتاق پسربچه ای که اهل ورزش است می توانید از واژه های ورزش، مسابقه، رقابت و … استفاده کنید. این صفحه ها را اسکن و در اندازه بزرگ تری چاپ کنید. برای نمای بهتر، آنها را کج در قاب بچینید.

گلدان های دست‌ساز


گلدان های سفید و بی روح که هیچ نقش‌ونگاری ندارند را می توانید به زیبایی تزئین کنید. برای این منظور، چند قطره رنگ شیشه را با چند قطره تینر مخلوط کنید. برای اینکه رنگ رقیق تر یا غلیظ تر داشته باشید می توانید میزان تینر را کم یا زیاد کنید. سپس به سلیقه شخصی، هر طرحی دوست دارید روی این گلدان ها پیاده کنید. البته برای این منظور به قلم‌موی آکریلیک نیز نیاز دارید.

خواب راحت


آیا از سفیدی مطلق روبالشتی یا روتختی خود خسته شده اید؟ می توانید با کمک روبان های آماده ای که در خرازی ها فروخته می شوند، طرح و رنگ موردنظر خود راخریداری کنید و آنها را با کمک چرخ خیاطی روی روبالشتی خود بدوزید. حتی با تکه های پارچه های متنوع نیز می توان این کار را انجام داد. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

طرح چوب‌پنبه‌ای


با فیبرهای چندلایه یا چوب پنبه ای می توانید یک پانل ساده برای میز کار خود تهیه کنید. برای ایده پردازی، آنها را به دایره های یک اندازه برش دهید. برخی از آنها را رنگ کنید و برخی دیگر را ساده نگهدارید. پس از خشک شدن رنگ، آنها را به سلیقه خود در کنار هم روی دیوار نصب کنید. حتی از آنها می توانید جامدادی یا گلدان نیز درست کنید.

پارچه‌پیچ شده


یک قاب ساده چوبی را بردارید و با انواع روبان و پارچه های زیبا، دور آن را بپوشانید. برای شکل دادن به قاب، حرف یا طرحی هم داخل آن روبان‌پیچ کنید و با یک روبان از پشت قاب آویزان کنید.

کارت پستال با پارچه


با مقواهای ساده و کارت پستال های ساده درست کنید. سپس با روبان هایی گیپور، توری یا پارچه ای به آنها هویت جدید و زیبا ببخشید. حتی می توانید با شابلون و رنگ هم آنها را طرح بدهید.

نوارچسب های رنگی


نوارچسب های رنگی و طرح دار زیبایی در فروشگاه ها موجود هستند و می توانید با خرید انواع آنها، همه وسایلی که ساده و بی روح هستند را زیباسازی کنید. به طور مثال، یک قاب عکس ساده را با انواع نوارچسب تزئین کنید.

هنرنمایی با سبزیجات


برای ایجاد یک اثر هنری کاملا شخصی، می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید. به طور مثال، انتهای یک دسته کرفس یا کلم را برش دهید و به عنوان شابلون یا مهر استفاده کنید. سبزیجات را در رنگ فرو کنید روی تابلو چاپ کنید.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: