رونمایی از طرح دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید نمود، طرح های اولیه ی تصویب شده برای دفتر مرکزی شرکت بزرگ گوگل در کالیفرنیا است. مساحت این فضا، 316 هزار مترمربع است. این طرح توسط دو شرکت بزرگ معماری دانمارکی بیگ به مدیریت bjarke ingels و بریتانیایی به مدیریت thomas heatherwick ارائه شده است. در واقع می توان این طرح را یک همکاری بین المللی برای طراحی دفتر مرکزی یکی از بزرگترین شرکت های دنیا دانست و البته گوگل نیز از سپردن این پروژه به دو شرکت بزرگ معماری بین المللی و غیر آمریکایی اهداف خود را داشته است.
در طرح پیشنهادی، به جای استفاده از بتن معمولی از بلوک های سبک وزنی استفاده شده است و دلیل این امر، نقل و انتقالات احتمالی در آینده عنوان شده است. سایبان های بزرگ شفاف، سرتاسر این ساختمان را خواهند پوشاند و از آنها برای کنترل آب و هوای داخل ساختمان، نور و تهویه ی مطبوع استفاده خواهد شد. کنترل دما و شرایط هوای داخلی در ساختمان های بزرگ معمولا نیاز به فعالیت و تجهیزات خاصی دارد و دو شرکت همکار در این پروژه از سایبان بزرگ برای کنترل شرایط بهره گرفته اند.
دانیل رادکلیف از مدیران ارشد گوگل، یکی از بخش های جانبی این پروژه را راه اندازی مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی و راه اندازی تعداد زیادی مغازه ی خرده فروشی در این مسیرها و راه اندازی یک اکو سیستم پویا پیرامون دفتر مرکزی گوگل عنوان کرده است.
bjarke ingels مدیر شرکت معماری بیگ و از مدیران این پروژه، درباره این پروژه عنوان نموده است که با توجه به افزایش روز افزون پارکینگ ها پیرامون ساختمان های اداری و فضای شهری، در این پروژه هدف ما خلق فضا و طبیعت سرسبز پیرامون این دفتر کاری بزرگ می باشد.


 

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: