زمین ورزشی بالاتر از سطح زمین، ساراگوسا

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۷ دی ۱۴۰۰ آرشیتکت 1168

نام طرح: حیاط ورزشی در مدرسه lasalle franciscanas school
تاریخ اتمام پروژه: سپتامبر 2012
محل احداث: calle andrés piquer ، ساراگوسا، اسپانیا
کارفرما: مدرسه lasalle franciscanas
زیربنا: 350 مترمربع
هزینه ساخت: 290.000 یورو
پیمانکار: gm empresa constructora
معمار: guzmán de yarza blache
ناظر ساخت: guzmán de yarza blache
همکاران: ana guzmán malpica, julien luengo-gómez
ناظر کیفی: jose manuel arguedas
سازه: josep agustí de ciurana, prainsa

حیاط مدرسه اغلب اوقات، به عنوان فضایی برای ساعات تفریح، فعالیت های فوق برنامه و فضاهای گردهمایی مورد استفاده قرار می گیرد.
نتیجه این فعالیت ها گاهی، تداخل عملکردهایی است که به سازمان های فضایی متفاوتی احتیاج دارند.به همین دلیل طراح (Guzman de yarza blache) مساحت حیاط مدرسه را افزایش داده، ( فضایی به اندازه 33* 35 متر) تا والدین بدون تداخل با فعالیت های تفریحی و ورزشی کودکان در آن جای گیرند.
راهکار ارائه شده بسیار ساده است: سطح حیاط ورزشی از سطح زمین بالاتر قرار می گیرد، به این ترتیب محوطه بسته ای نیز برای سیرکلاسیون فضایی ایجاد می شود.
از آنجایی که مدرسه به عنوان یک موسسه آموزشی 9 تا 10 ماه از سال مورد استفاده قرار می گیرد؛ کل سازه حیاط می بایست در طی تابستان ساخته می شد، به این معنا که سازه می بایست در حداقل زمان ممکن و بدون تداخل در سایت مدرسه برپا می شد.
به این ترتیب یک زیرساخت پیش ساخته بتنی، منطقی ترین حالت به نظر می رسید که در آن، ستون های متقارن، دو شاه تیر پهن طولی را نگه می داشت. یک سیستم قفسه ای فلزی دو پوسته، که از بالا به سمت داخل قوس داشت، بچه ها و تجهیزات ورزشی را در یک عرشه شناور نگه می دارد. دو درخت که از سایت اصلی حذف شده اند با 300 گونه پیچک جایگزین شده اند که احتمالاً در طی سال های اخیر، فضای سبز مجموعه را تأمین می کنند.
« نهنگ» – اصطلاحی ست که دانش آموزان به این حیاط داده اند- در هر ضلع دارای رمپی است که آن را به حیاط اصلی و ساختمان مدرسه وصل می کند.در زیر سازه حیاط نیز، نوارهایی به منظور تعریف محدوده بازی و محیط های تفریحی بازدیدکنندگان و دانش آموزان نقاشی شده است.
دانش آموزان و والدین به محض ورود به فضای تعریف شده، می توانند از نیمکت های گرد دور محوطه و گونه های گیاهی آن استفاده و لذت ببرند.

 زمین ورزشی بالاتر از سطح زمین، ساراگوسا

 زمین ورزشی بالاتر از سطح زمین، ساراگوسا

 زمین ورزشی بالاتر از سطح زمین، ساراگوسا

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: