طراحی آپارتمان کوچک در 8 متر مربع

طراحی این آپارتمان، یکی از جالب ترین و زیباترین فضاهایی است که به سفارش یک خانم جوان در پاریس به اجرا رسیده است. شاید باعث تعجب بیننده شود که تمام کاربری ها در 8 متر مربع قرار گرفته است. معمولا در طراحی چنین فضاهایی، سقف و فضای مرتفع مورد توجه قرار می گیرد.به این دلیل که به عنوان فضای پرت و غیرقابل استفاده در منازل بزرگ است و صرفاً جنبه زیبایی و تزئیناتی آپارتمانهای بزرگ را شامل می شود. اما برای سهولت در فضاهای محدود و کوچک، بهترین فضا برای بهینه سازی است.

استودیو طراحی Kitoko با ارائه یک پلان ساده و به کارگیری از تجهیزات و یراق آلات مناسب، یک فضا با تمام کاربری موجود در 8 متر مربع را به نمایش گذاشته است. گردش و جایجایی در این اتاق بسیار راحت و مناسب می باشد. به طوری که شخص مورد نظر علاوه بر سکونت ساکن (فقط خواب و استراحت)، فعالیت های روزانه خود را به صورتی محدود در این آپارتمان انجام دهد.

با وجود فضای بسیار محدود و کم در اکثر آپارتمان های این منطقه از پاریس، طرح موجود به عنوان بهترین نمونه برای برنامه ریزی و بازسازی ساختمان های این منطقه به شمار می رود. تعبیه یک فضای راحت برای استراحت، خواب، خوردن، شستن و مطالعه به همراه نور مناسب از ویژگی های این آپارتمان ها به حساب می آید. چنین فضاهایی می بایست استقلال کامل مستأجر را تأمین کند.

معمار: Kitiko Studio
موقعیت بنا: پاریس، فرانسه
متراژ: 8 متر مربع
سال اجرا: 2014

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: