طراحی داخلی آپارتمان زیر 50 متر،بررسی طراحی داخلی 3 آپارتمان(به همراه پلان)

دسته بندی :معماری داخلی ۲۴ مهر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1424


طراحی داخلی آپارتمان هایی که در این بخش بررسی خواهیم نمود، برای پاسخگویی به این سوال هاست. با 50 متر چه می شود کرد؟ یا با فضای زیر 50 متر چه می شود کرد؟ بهترین و خلاقانه ترین راه برای قرار دادن تمام فضاهای مورد نیاز برای زندگی در یک فضای 50 یا کمتر از آن چیست؟ البته کاملا منطقی است که هر فضایی ویژگی های خاص خود را دارد اما می توان از ایده های دیگران کمک گرفت تا تجربه را افزایش داد. به عبارت دیگر در این بخش قصد داریم با هم کار ببینیم، ایده های دیگران را ببینیم تا در طراحی دید بازتری داشته باشیم.

طراحی داخلی آپارتمان اول توسط Marina Tsoy انجام شده است. این آپارتمان در روسیه قرار دارد و برای زوج جوان طراحی شده است. دقت در طرح و پلان جانمایی ما را به این نتیجه می رساند که این فضای 46 متری بسیار خلاقانه طراحی شده است. البته فاصله ی کم آشپزخانه و نشیمن کمی آزار دهنده است اما دیوار حائل بین دو فضا آن را تحمل پذیر می کند.
اتاق خواب هرچند کوچک است اما طراح یک فضای کار کوچک نیز در آن گنجانده است.

طراحی داخلی آپارتمان دوم توسط Alexey Stepanov انجام شده است. این آپارتمان 48 متر مربع مساخت دارد و کاملا آرتیستی طراحی شده است. استیکر ها و تابلوهای نصب شده در قسمت های مختلف و علائم و نوشته های خاص بر روی آنها نشانگر این امر است. حتی چراغ های نصب شده بر روی سقف نشمین حس حضور در استودیو را به انسان منتقل می کند. سبک طراحی مورد استفاده، مدرن است. اتاق خواب کمی بزرگتر از کار قبلی است و فضای بیشتری در اختیار قرار داده است.
آشپزخانه و نشیمن کاملا در کنار یکدیگر هستند و فضای کار کوچکی نیز در کنار نشیمن گنجانده شده است.

طراحی داخلی آپارتمان سوم از سبک مینیمال بهره می برد و توسط Nikitin Violetta & Filippova Ioannina طراحی شده است. در این آپارتمان با یک فضای باز و یکسره سرو کار داریم. آشپزخانه، نشیمن و اتاق خواب همه در کنار یکدیگر هستند و حائلی وجود ندارد. شاید این امر کمی آزار دهنده باشد اما از طرف دیگر با فضایی باز تر روبرو هستیم.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: