طراحی داخلی هوشمند فضای اداری

دسته بندی :معماری داخلی ۱۸ آبان ۱۴۰۰ آرشیتکت 1413


شرکت اکسیس دیزان اینترنشنال (Axis Design International ) برای فضای هوشمند ۳اف در مرکز تجاری که بخشی از جامعه سایبرپورت در هنگ‌کنگ به شمار می‌رود یک طراحی جدید دفتری ایجاد کرده است.


دفترهای تجاری آینده بیشتر از آنکه به تکنولوژی یا انزوا توجه داشته باشند بر روی اهمیت تعامل، همکاری و تولید ایده‌های خلاق تمرکز دارند. به همین دلیل هم هست که «پایداری جدید» (New Sustainability)، نامی که برخی از متخصصان مطرح کرده‌اند، مفهوم اصلی در هنگام توصیف دفاتر تجاری مدرن است.

سایبرپورت، به عنوان مهمترین ساختمان فن‌آوری اطلاعات در هنگ‌کنگ، در بخش جنوبی این جزیره واقع شده است. شرکت اکسیس موفق شد پروژه فضای هوشمند ۳ در سایبرپورت را بدست آورد. پروژه‌ای که بزرگترین مرکز تجاری در سایبرپورت محسوب می‌شود. این دفتر می‌خواهد برای هر شرکت نو.پا یا شرکت فعال در فن‌آوری اطلاعات فضایی مفید برای تبادل ایده از طریق کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی و سمینارها ایجاد کند.


تیم اکسیس دیزاین یک فضای دفتری بی‌نقص ارائه کرده‌اند که شامل یک بخش کاربردی روزآمد است که می‌توان در آن سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها را برگزار کرد و در عین حال نمایی شگفت‌انگیز از دریا در اختیار حاضران قرار می‌دهد. علاوه‌براین تیم طراحی در نظر دارد تا این پروژه تعادلی مناسب میان فضای کاری و فضای خانه ایجاد کند. این تعادل از طریق ارائه انتخاب‌هایی گسترده از میان لوازم موجود و بییش از صد ترکیب برای طرح کف‌پوش اتاق‌ها از نظر بصری حاصل می‌شود.


فضای هوشمند ۳ اف (The Smart-Space 3F) یک فضای بزرگ به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع را در برمی‌گیرد و شامل یک ساختمان دولتی شگفت‌انگیز می‌شود که قابلیت پذیرش ۱۳۴ شرکت نوپا را در خود دارد.


این پروژه منحصر به فرد علاوه‌براین شامل ۴۶ دفتر اداری می‌شود که هر یک دارای ۲۴ اتاق کار یا میز اختصاصی، ۳۲ فضای قابل تغییر و متوسط فضایی برای اسکان ۲ تا ۱۲ نفر هستند. جدا از اتاق‌های بزرگ ملاقات و فضای بزرگ پاسیو، ساکنان فضای هوشمند همچنین می‌توانند از عضویت رایگان در یک باشگاه ورزشی برخوردار شوند. این عضویت رایگان یکی از فواید کار در سایبرپورت است.


باید توجه داشت که که جدا از نمای زیبای دریا که از این ساختمان دیده می‌شود، فضای هوشمند ۳ اف به دلیل فضای اجتماعی بزرگ و عالی خود شهرت دارد.


به گفته مارک کلیفت (Mark Clift)، مدیر عامل سایبرپورت، طراحی این فضا به گونه‌ای صورت گرفته که برای شرکت‌های نوپا و شرکت‌هایی که تازه از خارج از کشور وارد هنگ‌کنگ شده‌اند مناسب باشد. برای مثال شرکت‌های خارجی که بدنبال توسعه فعالیت خود در آسیا هستند با نوعی از طراحی روبرو می‌شوند که برای نیازهای آن‌ها ایدئال است. با وجود فضاهای انعطاف‌پذیر، شرکت‌های نوپا می‌توانند در هنگام ورود خود به بازار تجارت چین، پایگاه مستحکمی برای خود ایجاد کنند.


ایده‌ای که پشت فضای هوشمند ۳اف قرار داشت این بود که به ساکنان این فضا امکاناتی فراتر از یک میز برای قرار دادن لپ‌تاپ و وسایل فن‌آوری اطلاعات آن‌ها ارائه شود. در واقع این دفتر فرصتی در اختیار ساکنان خود می‌گذارد که می‌توانند برای دریافت پشتیبانی حرفه‌ای به اجتماع سایبرپورت متصل شوند و از حسابدارانی که زمانی با شرکت‌های نوپا سروکار داشتند و همچنین شرکت‌های حقوقی متخصص در بحث مالکیت معنوی سود ببرند.


شرکت‌هایی که می‌خواهند به سیلیکون ولی (Silicon Valley) یا چین تغییر مکان دهند، می‌توانند روی پشتیبانی سایبرپورت از طریق سفر سالانه هیئت نمایندگی خود به ایالات متحده و دفتر شانگهای آن حساب کنند.

با استفاده از ارتباطات کارآمد و هماهنگی مناسب، تیم مدیریت و ساخت پروژه ما با تعهدی واقعی نسبت به کیفیت منحصر به فرد و مهم‌تر از هر چیز دیگر ایجاد رضایت در مشتریان سایبرپورت و همه کاربران آن تکمیل شده است.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: