طراحی ساختمان مسکونی BW7، رتبه سوم جایزه معمار 94

دسته بندی :پروژه های معماری ایران ۱۳ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1454


معمار: بهران کلانتری، کورورش دباغ
موقعیت بنا: نیاوران، تهران، ایران
متراژ پروژه: 924 متر مربع
سال طراحی و ساخت پروژه: 2015


طرح آپارتمان مسکونی BW7 توسط بهرام کلانتری و کوروش دباغ طراحی شده که رتبه سوم جایزه معمار 94 در بخش طراحی مسکونی را به طور مشترک با گروهی دیگر کسب کرده اند. این آساختار در 8 آپارتمان با متراژی 310 متر مربعی ساخته شده که به صورت دو عرصه عمودی متفاوت می باشد.مساحت کلی پروژه در دو منطقه جداگانه تقسیم شده که توسط یک طبقه تنها (Single)در سطح ششم ساختمان جدا شده است.پنج طبقه پایین، و سه طبقه بالای طبقه ششم طراحی شده که هر دو بخش با رنگ و متریال متفاوت جدا شده است. پنج طبقه پایین توسط سنگ تراورتن سفید پوشیده شده که برای فروش یا اجاره گذاشته شده و سه طبقه فوقانی توسط چوب ترمو (چوبی فراوری شده) طراحی شده که محل سکونت کارفرما به شمار می رود.


طبقه ششم یک فضای متفاوت و باز می باشد که برای مهمان ها طراحی شده و شامل عرصه هایی اعم از فضای پذیرایی، جشن، اتاق مهمان و یک تراس 50 متری که کانسپتی با عنوان انحراف یا اختلاف مابین سه طبقه بالا و پنج طبقه پایین می باشد. طبقه همکف فضای لابی و ورودی تعریف شده که شامل یک سینمای خانگی بزرگ با تمام امکانات برای جشن های خانوادگی در نظر گرفته شده است.


پارکینگ در بخش زیرین ساختمان تعبیه شده و قابلیت گنجایش 18 خودرو را داراست. استخر،جکوزی، سالن ورزشی و اتاق های مراقبت و کنترل تأسیساتی در طبقه دوم منفی تعبیه شده، و همچنین اتاقی به منظور ایجاد برق اضطراری به وسیله یک ژنراتور گازوئیلی طراحی شده تا در مواقع لزوم از انرژی ضخیره ای استفاده شود.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: