در نهایت دلیل برای رفتن به استارباکس برای طرفداران این کافه به وجود آمد. تا کنون تنها دلیل رفتن به استارباکس قهوه های خوشمزه و تبلیغات عظیم این کمپانی بوده است.اما هیچ کدام از شعبه های موجود طراحی بخصوص با ویژگی های شخصی و یا محلی را نداشته اند که بزرگ ترین ضعف آن به شمار می رفته است. فرم و الگوی اکثر شعبه های این کافی شاپ شبیه به هم و یکنواخت بوده است و امضای طراح در کار آنها مشاهده نشده است. طرح این شعبه به در دایزافو فوکوئوکای ژاپن توسط شرکت طراحی کنگو کوما و شرکاء به اجرا رسیده است.

این المان های چوبی الحاق شده، فضایی پویا و زیبا را خلق کرده اند. سالانه به طور متوسط نزدیک به ۲۰۰۰ نفر به هر کدام از شعبه های استارباکس مراجعه می کنند و طراحی پوسته بیرونی و فضای داخلی با خصوصیات فرهنگی هر منطقه، دلیل خوبی برای جذب بیشتر مشتری ها به شمار می رود. نزدیک به ۲۰۰۰ قطعه چوب برای طراحی این فضا به کار رفته است. قطر این تیرک های چوبی ۶ سانتی متری باشد که بنا به سلیقه معمار و با توجه به فرهنگ ژاپن به فضا الحاق شده اند. مفهوم کلی تطبیق این ورق های چوبی، ۴ عنصر طبیعت و هنر در فرهنگ ژاپن تعریف شده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *