فروشگاه تپه های آفتابی از کنگو کوما ؛ احیای تکنولوژی باستانی ژاپنی

کنگو کوما و همکاران، این بار، یک فروشگاه دسر با نام ” تپه های آفتابی ژاپن” که متخصص کیک سنتی تایوانی آناناس می باشد، را با ساخت و سازهایی از چوب های چند وجهی، همچون سبدهای بامبو، پوشانده اند. این فروشگاه که در یک محله ی متراکم در توکیو قرار گرفته است، با چیدمان ارگانیک چوب هایش، همچون جنگلی در مرکز شهر، به نظر می رسد. این ساختار از تکنیکی باستانی با نام “جیکـُگوگامی” استفاده شده است؛ شیوه ای بین کار صنعت گران چوب و دستگاه های خراطی، که از به هم پیوستن چوب های بلند بدون استفاده از چسب و یا بسط و گیره شکل می گیرد.

این سیستم که کنگو کوما آن را ” جوهره ی معماری ژاپنی ” توصیف می نماید، به واسطه ی اصلاح و پرورش متقابل شیوه های به ارث رسیده و تکنولوژی جدید در این فروشگاه احیا و زنده گشته است. زوایای غیرمتعارف الوارهای چوبی و شبکه ی چیدمان آن، آنگونه که کوما توضیح داده است، ” بزرگترین سختی مواجه شده در این پروژه، چه در مسیر طراحی و چه در طول ساخت و ساز ” بوده، که به خوبی و با موفقیت به یک فرم و قاب رسیده، تا شکلی طبیعی از چشم اندازی جنگلی را تداعی کند.

دیافراگم های هندسی شکل گرفته بین الوارهای چوبی این ساختار، اجازه می دهند تا نور طبیعی به راحتی، محیط داخلی را روشن نماید؛ در حالی که حدود خصوصی فروشگاه حفظ گردد. نقشه ی داخلی ساختمان، در میان طبقات پراکنده شده است؛ طراحی ساختمان با مدار سیرکولاسیون عمودی، بالا و پایین رفتن از پله ها را به یک لذت و تجربه ی جذاب تبدیل نموده است.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: