کنیسه بث شُلوم ـ فرانک لوید رایت

دسته بندی :اخبار و تازه های معماری منظر ۲۱ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1560

 


بث شُلوم ” نام اجتماع یهودیان محافظه کاریست که در سال 1918 در بخش لوگان فیلادلفیا تاسیس شده و به افتخار پایان جنگ جهانی اول، به معنای ” خانه صلح ” در زبان عبری نام گرفته است و در مدت کوتاهی پس از شروع جنگ جهانی دوم به پارک الکینز در پنسیلوانیا منتقل گردید. مرکز جدید این انجمن در سال 1951 افتتاح شد. دو سال بعد خاخام کوهن جِی مورتیمر موفق به متقاعد کردن فرانک لوید رایت برای ساخت تنها کنیسه ی طراحی شده در زندگی حرفه ای و طولانی مدت خود، گردید. از دسامبر 1953 همکاری موفقیت آمیز فرانک لوید رایت و خاخام آغاز گشت. کنیسه بث شلوم تنها پس از پنج ماه بعد از درگذشت رایت، در 20 سپتامبر 1959 افتتاح گردید.
در عرض چند سال پس از اتمام کار، کنیسه بث شلوم توسط موسسه معماران آمریکایی و ائتلاف ملی برای حفظ آثار تاریخی ، به عنوان یکی از یکی از هفده کار ارزشمند این معمار بزرگ برشمرده و حفظ شده است. این کنیسه در سال 2007 به عنوان اثرتاریخی ملی ثبت شده است.
کنیسه بث شلوم شامل دو فضای عبادتی می شود؛ فضای محراب اصلی که در قسمت فوقانی ساختمان در زیر سقف شیشه ای قرار دارد و محراب خواهران، که در زیر این محراب است و مناسب اجتماعات صمیمی تر است. همچون بیشتر آثار رایت، تکرار نقوش هندسی، رنگ ها وبافت ها در سراسر ساختمان، طراحی یکپارچه و قدرتمندی را ایجاد کرده اند. شما می توانید این کوه کار شده با متریالهای مدرن را منحصر بفرد بیابید ؛ کاری با شیشه، بتن و فولاد که با شن صحرا وبرنزهایی با تم طلایی و آلومینیوم های نقره ای رنگ مات کامل شده است و با خطوط قرمز رنگ چشمگیرمخصوص رایت به اتمام رسیده است. مثلث و شش گوشه ها در سراسر ساختمان به صورت دوبعدی و سه بعدی یافت می شوند.

 

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: