مجتمع دندان پزشکی‌

تحریریه آرشیتکت : در هنگام پیشرفت کانسپت طرح به همراه آرمان‌های بیان شده پیشنهادی بیماران، شرکت OOS بر روی برنامه‌ای فضایی تمرکز کرد؛ تفسیری مجدد از عناصر و ترکیبی‌ از فعالیت‌های شخصی‌ که یک قرار ملاقات با دندان پزشک را توصیف می‌‌کند.

در میا‌ن خلق دنیاهای فضایی خاص برای هر فعالیت ترکیب شده با قسمتی‌ از تفریح و سرگرمی، یک باشگاه دندانپزشکی به عنوان مکانی برای تمرین‌های مرسوم دندان پزشکی‌ به وجود آمد.

در فرایند طراحی، توجه در تطبیق دادن همزمان ملزومات محیط کاری برای کار دندان پزشک با فضایی آرام بخش برای بیماران به کار گرفته شد.

این نگرش در کانسپت تمامی اتاق‌ها اجرا می‌‌شود. یک تراکم فضایی با کاربرد آثار فضایی گوناگون حاصل شد و کانسپت‌های فضایی دارای کنتراست منتج از آن به یک توالی هماهنگ تبدیل می‌‌شود.

کانسپت طراحی از هر دو عناصر کلاسیک به مانند عناصر غیر مرسوم برگرفته شده که در نگاه اول، غافلگیر کننده می‌‌باشد. برای مثال، بیماران در محل استراحت با وسایل دعوت کننده به همراه کتابخانه، خوشامد گویی می‌‌شوند، جایی که می‌‌توانند وقت خود را با گوش دادن به آهنگ یا خواندن کتاب سپری کنند. dentaliser ، یک محدوده مرکزی با ظاهری سفید و برّاق می‌‌باشد. این مکان به عنوان فضایی خنثی در اطراف اتاق‌ها و فعالیت‌های گوناگون (از قبیل x-Ray و دفتر و سرویس بهداشتی و …) عمل می‌‌کند.

فضای واقع در اتاق‌های درمان توسط یک افق بصری تعریف می‌‌شوند. در حالی‌ که قسمت پایینی به وظیفه و دنیای سفید کار دندان پزشک اختصاص داده شده، سقف که به طور طبیعی نقط تمرکز بیمار می‌‌باشد، دیدی باز از نقشه اقیانوس‌ها و جزایر به همراه سرزمین‌های جدید برای اکتشاف ادامه در و حواس پرتی ارائه شده است.

معماران : OOS AG

مکان سایت : لوسرن، سوئیس

سرپرست پروژه : Christiane Agreiter

سال ساخت : ۲۰۱۲

عکاسان : Claudia Luperto & Dimitri Semko

 

منبع : سایت مرجع معماری
مترجم: حسین مطلبی

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: