معرفی پروژه Steel Band

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۷ دی ۱۴۰۰ آرشیتکت 1218

تحریریه آرشیتکت :دو ساختمان که به نام “استیل بند” شناخته شده اند، در حاشیه شکننده ای بین شهر و کشتزار قرار دارند.
آغاز پروژه “استیل بند” سال 2007 بود، زمانیکه 5 شرکت (حسابرسی، کارگزار املاک، معماران، معماران منظر و طراحان گرافیکی) تصمیم گرفتند به خلق طرحی رسمی برای شغل های پایدار.
بر اساس این تصمیم آنها نقطه ی شروع خود را “بانگراپ” آلمان انتخاب کردند که خود پیشرفتگی را ارتقاء دهند، این توسعه و تولید پنج سال به طول انجامید.
این پروژه واقع در سومین بخش از لارویسیا یو پارک در وانس می باشد. دو ساختمان که به نام “استیل بند” شناخته شده اند، در حاشیه شکننده ای بین شهر و کشتزار قرار دارند.
طبقات اول، دوم و پنج طبقه دیگر این دو ساختمان در حالت تعادل با یکدیگر می باشند. نهادین و با قدرت، در نتیجه نشانی برجسته از شهر نشینی و کشاورزی در مدخل ورودی شهر می باشند.
در مرکز این ترکیب هنری، یک پارک آبی فضاهای درونی و بیرونی را به هم متصل می کند. پارگینگ اتومبیل ها بادر نظر گرفتن خیابان و فضا های عمومی ، زیر ساختمان قرار دارد و با دیوار های برش دار پوشانده شده است که خطوط شهری را استحکام می بخشد .
نمای شمالی رو به خیابان این سازه حجیم آن را در محدوده نارس و سردر گم ساختمانهای مجاور سایت برجسته می سازد. این دیوار های بتنی که با نما های دیگر آن که از شیشه و کورتن استیل شکل گرفته است و به سوی قلمرو همسایه گشوده می شود در تضاد است.
چهار چوب استیل آن ، تجربه قدرتمند و همیشه در تغییر، از دید ” لا پرومناند آرشیتکچرال” به عنوان یک فیلتر برای کاربران عمل می کند.

معماران :آتلیر آرکائو
موقعیت:وانس،فرانسه
عکس از:آتلیر آرکائو

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

Steel Band

منبع : سایت مرجع معماری

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: