معماری ساختمان تئاتر other-wordly در هلند


معماری این تئاتر که Other-worldly نام دارد، توسط گروه معماری UNStudio، انجام شده است. این بنای زیبا در شهر Spijkenisse کشور هلند قرار دارد و قرار است فضای فرهنگی این شهر را متحول و تقویت نموده و میزبان رویدادهای بزرگی باشد. معمار، این ساختمان را سحرگونه در نظر، توصیف می نماید و اظهار می دارد که این بنا، باعث وهم بیننده خواهد شد.

این بنای فرهنگی، در مجموع 8500 متر مربع مساحت دارد. شامل دو سالن تئاتر است که یکی بزرگ و دیگری کوچک (650 و 200 نفر ظرفیت) است. چندین راهرو بزرگ متصل به هم، یک کافه و رستوران بزرگ، کافه هنرمندان، اتاق های تعویض لباس متعدد، اتاق های اداری و چندکاربرده، سالن VIP، همه و همه، فضاهایی هستند که در این حجم زیبا و دوست داشتنی گرد آمده اند تا به همراه مبلمان ویژه ای که در این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است، بار فرهنگی یک شهر را به دوش بکشند.
فعالیت های هنری زیادی از جمله اجرای نمایشنامه، اوپرا، کنسرت، موزیکال، اجرای رقص و … قرار است در Other-worldly میزبانی گردند. بر این اساس، آکوستیک بودن فضای داخل سالن ها، اهمیت ویژه ای دارد. بوسیله ی نرم افزارهای کنترل آکوستیک، مهندسین صدا می توانند با کاهش و یا افزایش زاویه ی عناصر تعبیه شده در سقف، اقدام به بهینه سازی صدا نمایند و همینطور پانل های به کار گرفته شده در دیواره ی سالن ها، به کنترل و افزایش کیفیت صدا کمک خواهند نمود.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: