معماری نمادین ساختمان Mediacite در سایتی به مساحت ۵/۶ هکتار به اجرا رسیده که تغییری مهم از یک زمین بلااستفاده به مکانی صنعتی بوده است. این ساختمان چند منظوره دارای عرصه هایی اعم از ۱۲۲ واحد تجاری، یک استودیو تلویزیونی و رادیویی برای شبکه RTBF بلژیک، و یک فضای وید (Void) مرکزی گسترده می باشد. فضای اسکیت روی یخ (پاتیناژ) و سالن سینما از فضاهایی است که در آینده در این مرکز تعبیه می شود.

ساختمان Mediacite به عنوان یک نشانه شهری (Landmark) به همراه معماری ایستگاه قطار TGV، طرح سانتیاگو کالاتراوا و موزه هنر مدرن دلا ویله، به شمار میرود. این پروژه، بازسازی یک ساختمان با کابری تجاری در سال ۱۹۵۷ بوده است. از تغییرات ایجاد شده در طرح جدید می توان به یکپارچگی دسترسی ها و ارتباط مناسب بین سازمان های فضایی اشاره کرد. نمای عنکبوتی ساختمان (اسپایدر) تأثیر بصری جالبی را به لبه کلاسیک خیابان بخشیده و تحرکی مدرن به آن  افزوده است.

یکی از تغییرات مشابه، افزایش حریم خصوصی سالن ورودی و لابی نسبت به طرح اولیه در سال ۱۹۷۰ می باشد. این مجموعه دارای یک سقف شیشه ای ۴۰۰ متری است که بیشتر ساختمان را پوشش داده است.این مجموعه اولین ساختمان تجاری در اروپا به شمار می رود که گواهی معتبر  BREEAM را به دلیل کیفیت طراحی به عنوان ساختمان چند منظوره تجاری کسب کرده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *