نمایشگاه معماری CIPEA

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۷ دی ۱۴۰۰ آرشیتکت 478

معماران: گروه معماری AZL
مکان احداث: چین، استان جیانگ سو، نانجینگ
تیم طراحی: Zhang Lei, Jeffrey Cheng, Wang Wang, Wang Yi
مجری طرح: موسسه برنامه ربزی و طراحی NJU
مساحت: 500 متر مربع
سال احداث: 2008 میلادی

نمایشگاه دائمی عملی-معماری چین (CIPEA) ،که در سطح بین المللی فعالیت می کند، در جنگل Laoshan در غرب و مرکز شهر نانجینگ واقع شده است. این مکان، در سال 2003 میلادی، پذیرای بیست و چهار تن از مشهورترین معماران داخلی و بین المللی بود. CIPEA از چهار ساختمان عمومی و بیست خانه کوچک تشکیل شده است. به طوری که هر خانه باید شامل حداقل پنج اتاق خواب، اتاق های عمومی و اقامتگاه مهمان در زمینی به مساحت 500 مترمربع باشد.
خانه شماره چهار “Blockhouse” در یک دره قرار گرفته است، چنان که گویی بر منظر اطراف خود آشیانه کرده است، و در چهار طبقه مکعبی و به صورت عمودی روی هم چیده شده است، که یادآور روح پاگوداهای چینی است.
این شکل ساختمان سازی حداقل میزان اشغال زمین و گودبرداری را نیاز دارد. جنگل اطراف و منظر رودخانه، به آرامی، به درون فضای نشیمن و نهارخوری نفوذ کرده است و تراس جمعی که بر سقف خانه قرار دارد، دقیقا بر بالای درختان برافراشته شده است.
سقف چنان با منظر اطراف ترکیب شده است که گویی جزئی از فضاهای خانه است و با یک استخر و میز چوبی بدون نقص به نظر می آید. این میز دید پانورامایی به تمام جنگل ایجاد می کند. ساختار هندسی این بنا از بتن ساخته شده و با یک لایه سفید محافظ به تکامل رسیده است.
ایده Blockhouse از نحوه نگرش مردم چین به زندگی استخراج شده است: یک گشودگی کوچک به منظر اطراف، تنها راه نفوذ به غنا و ارزش فضای داخلی است.
شکست افقی در هر طبقه- در ترکیب با یک منحنی منحصر به فرد و بزرگتر در هر طبقه نسبت به طبقه دیگر- قابی از چشم انداز طبیعی را ایجاد می کند که همان مناظر را در کتیبه های قدیمی چینی به تصویر می کشد.
نحوه رویارویی با مناظر طبیعی در چین به الگویی تبدیل شده است، که سابقه ای طولانی در سنت ها، تاریخ هنر و تاریخ باغسازی چینی دارد، و در طراحی این پروژه، برای یادآوری و تامل بینندگان، به آن اهمیت داده شده است.

نمایشگاه معماری CIPEA

نمایشگاه معماری CIPEA

نمایشگاه معماری CIPEA

نمایشگاه معماری CIPEA

نمایشگاه معماری CIPEA

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: