نور و اهمیت آن: معرفی دو لوستر مفهومی در فضاهای متفاوت


نور و تعبیه آن در فضای داخلی شاید از مهم ترین تکنیک هایی به شمار می رود که در بهینه سازی یک فضای داخلی صورت می گیرد. استفاده از فرم و متریال مناسب، به همراه طیف رنگ، درخشش، انعکاس و همچنین فرم و شکل پخش نور تأثیر شدیدی در بهبود عملکرد فضا می باشد. در این مقاله، دو لوستر با دو طرح متفاوت از دو گروه طراحی متفاوت را معرفی کرده ایم. یک طرح از شرکت ایتالیایی با خصوصیات جالب و منحصربه فرد طراحان این کشور (لوستر بیگ بنگ) و دیگری یک شرکت آلمانی با توجه به جزئیات اجرایی و کارایی متناسب با فضای اداری (لوستر تریلیا) ارائه شده است.

لوستر بیگ بنگ (Big Bang)


طراحی جدید و متفاوت این لوستر با توجه به نیازهای عمومی و صرفه جویی در مصرف انرژی به وجود آمده است. تعبیه 4 لامپ LED تخته ای بر روی مدار آلومینیومی مرکز این الگو، شکل هنری جذابی از شکست نور در این طرح را به نمایش گذاشته است. این طرح به وسیله شرکت ایتالیایی به نام فوسکارینی (Foscarini) طراحی و ساخته شده است. نور لوستر تحت پوشش صفحات پلی کربنات واقع شده است. خصوصیت مثبت این لوستر این است که نور LED گرمای شدیدی تولید نمی کند، و صفحات پلی کربنات هم از مقاومت لازم برای مقابله با حرارت تولید شده از لامپ برخوردار می باشد. طرح موجود بر اساس یک الگوی ساختارشکن با موضوع انفجار خلق شده و شکلی شکسته شده و استثنایی را به نمایش گذاشته است.

لوستر تریلیا (Trilia)


طرح لوستر تریلیا در یک ساختمان در فرانکفورت آلمان اجرا شده است. این کانسپت می تواند آزادی عمل بیشتری به معماران داده تا طرح مورد نظر خود را در فضا خلق کنند. لوستر تریلیا یک ورق OLED (منحنی) به همراه سه پایه اتصال می باشد که می تواند با تقسیم الگویی و عددی در فضا تعبیه شود. قابلیت متغیر بودن تعداد لامپ ها و میزان طول نور پخش شده در فضا، از بهترین ویژگی های ممکن برای تعبیه این لوستر در فضاهای اداری باشد. خصوصیت OLED قاب لوستر در این است که می توان از فضای بهینه برای کنترل و پخش نور بهره لازم را در فضاهای اداری برد. این لوسترهای OLED توانایی ارائه یک فرم مفهومی (به مانند مجسمه) با اشکال متفاوت را با نصب ساده و آسان بر روی دیوار و سقف ایجاد کند. هر قطعه می تواند در چند مدل الگوی تزئنی مورد استفاده قرار گیرد و با تطبیق پذیری مناسب با فضا، بهترین کیفیت را عرضه کند.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: