هر آنچه از آسانسورهای خانگی تا بالابرها لازم است بدانید!

دسته بندی :تاسیسات ۸ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1532

آیا تا به حال به نحوه کار آسانسور که حرکت عمودی بین طبقات را برای ما تسهیل می کند فکر کرده اید؟ به این که این وسیله از چه قطعاتی تشکیل شده و چگونه کار می کند؟ آسانسور دستگاهی است دائمی برای جا به جایی اشخاص یا کالا، بین طبقات بوده و درطبقات مشخصی عمل می کند. دارای کابینی که ساختار، ابعاد و تجهیزات آن به اشخاص به سهولت اجازه استفاده می دهد و میان ریل های منصوب به عمودی با حداکثر انحراف ۱۵ درجه حرکت می کند.

آسانسور در محیطی نصب می شود که از سه قسمت تشکیل شده باشد:

۱.موتورخانه: برای برقراری موتور و گیربکس و تابلو کنترل آسانسور و تابلو برق

۲.چاه آسانسور: برای نصب درب ها، ریل ها و هم چنین محلی برای حرکت کابین ووزنه

۳.چاهک: در پایین ترین قسمت چاه آسانسور، برای ضربه گیر ها و بافرها

انواع آسانسور ها

۱.آسانسور حمل بار و مسافر: آسانسوری است که برای حمل و نقل کالا طراحی شده است و معمولا عمل حمل و نقل به همراه افراد صورت می گیرد.

۲.آسانسور خدماتی: آسانسوری است دائمی که برای جا به جایی کالا بین طبقات استفاده می شود.

۳.آسانسور خودرو بر: آسانسوری که اتاقک آن ابعاد مناسبی برای چا به جایی خودروهای سواری داشته است.

پارامترهای فنی آسانسور:

۱.ظرفیت بر اساس ۷۵ کیلوگرم به ازای هر نفر

۲.سرعت

۳.ارتفاع مسیر، تعداد و محل توقف

۴.ابعاد چاه آسانسور، کابین و موتور خانه

۵.سیستم درب های آسانسور و ورود و خروج و نوع کنترل آن ها

۶.تعداد آسانسورها و مکان آنها در ساختمان

۷.شرایط محیط کارکرد

حالا که با برخی از اطلاعات فنی آسانسورها آشنا شده اید، بهتر با یکی از شرکت هایی که در امر و زمینه طراحی آسانسور و پله های برقی کارنامه خوبی دارد هم آشنا شوید.

مجموعه BETIS در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه نصب و راه اندازی و نگهداری انواع آسانسورهای کششی هیدرولیک و بدون گیر بکس آغاز نموده و همواره نسبت به کسب تجربیات و رضایت مندی مشتریان خود مسمم بوده و همواره در تلاش بوده تا از جدید ترین فن آوری و قطعات بروز دنیا استفاده نموده و مجموعه را دائما فعال نگه دارد.اعضا این مجموعه که قبلا هم در مطلب آسانسور مناسب و نکات فنی در طراحی و خرید آن، نکاتی را با ما در میان گذاشته بودند، در نظر دارد با تلاش بی وقفه و با استعانت از تجربیات کسب کرده خود در آینده ای نزدیک به نقطه ای برسند که در آن نقطه نمودار کیفیت بالا و ظاهری زیبا خط نمودار قیمت کاملا مناسب و با توجیه اقتصادی کافی برای خریدار را قطع نماید.

یکی از موفق ترین پروژه های شرکت بتیس طراحی آسانسورهای فرودگاه امام خمینی بوده است، که برای طراحی این پروژه شرکت بتیس با چالش های فراوانی ازجمله کافی نبودن فضای در نظر گرفته شده برای آسانسور است که طراحان شرکت بتیس با موفقیت آن را پشت سر گذاشتند.

فرودگاه امام خمینی به دلیل نوع ساختار ساختمانی نمی تواند در بالای چاهک دارای موتور خانه باشد به همین دلیل در پایین ترین نقطه یعنی زیر زمین یا همکف دارای موتور خانه است که به این نوع از آسانسور ها موتور خانه پایین می گویند.در این نوع از آسانسورها بکسل ها از روی موتور توسط فلکه های هرزگرد به داخل چاهک هدایت شده و تا سقف رفته و از آنجا مجددا از طریق هرزگردها به کابین وکادر وزنه متصل می شود و به سیستم بکسل بندی این آسانسور w (دابلیو) می گویند که علاوه بر این حرکت نرم و بدون شک ظرفیت بالایی هم می تواند جابه جا کند. در حال حاضر آسانسورهای فرودگاه بین المللی امام خمینی جزو یکی از موفق ترین پروژه های طراحی آسانسور در ایران می باشد که توسط طراحان شرکت بتیس صورت گرفته است.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: