یک حمام تمام عیار!

دسته بندی :معماری داخلی ۱۴ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1066

آیا تا به حال به یک حمام زیبا و جذاب نگاه کرده‌اید و با خود فکر کرده‌اید که این حمام چگونه طراحی شده است که این‌قدر زیبا و خاص به نظر می‌رسد؟ شما تنها نیستید. بسیاری از مالکان هم دوست دارند بدانند چگونه می‌توان به یک حمام زیبا و خاص دست یافت که نه تنها نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند، بلکه به عنوان یکی از اجزای جذاب خانه آن‌ها به حساب می‌آید. ما می‌خواهیم رازهایی را در این مورد با شما در میان بگذاریم. از آن‌جایی که هزینه کلی که باید برای مواد و مصالح یک فضای کوچک مانند حمام کرد خیلی زیاد نیست، بسیار منطقی است که به این فضا نگاهی دوباره کرده و کمی خرج آن کنیم. البته باید بدانیم که در کدام قسمت‌های حمام هزینه کنیم و در کدام قسمت‌ها پول خود را صرفه‌جویی کنیم. در این مطلب نکاتی را به شما می‌گویم که بدون هزینه کردن زیاد، با استفاده از آن‌ها می‌توانید به حمامی زیبا و جذاب دست یابید.


از یک شیشه دودی استفاده کنید

یکی از چیزهایی که در حمام به آن علاقه دارم استفاده از شیشه‌های دودی در محدوده قسمت دوش گرفتن است. شیشه‌های دودی محدوده فضای دوش گرفتن را به خوبی مشخص می‌کنند و دو فضا را از هم جدا می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین عنصری زیبا به فضا اضافه می‌کنند. قیمت شیشه‌های دودی با شیشه‌های معمولی یکسان است و به همین دلیل هزینه شما را افزایش نمی‌دهد.

هم‌چنین توجه کنید که چگونه قرار دادن چراغ‌ها در مقابل آینه به جای قسمت فوقانی آن باعث شده است که نور حمام دوبرابر شود و حس و حال کلی فضا گرم و خوشایند شود.


اگر شما به فضای باز علاقه بیش‌تری دارید بهتر است از پنل‌های شیشه‌‌ای شفاف در محدوده دوش گرفتن استفاده کنید. شیشه‌های شفاف کارایی بیش‌تری نسبت به پرده‌ها دارند و حالتی مدرن به حمام شما اضافه می‌کنند. البته در این حالت دیگر دو قسمت حمام از هم جدا نمی‌شوند و به هم دید دارند.

حقه‌هایی با استفاده از کاشی‌ها

این‌که دیوارهای حمام را از کف تا سقف کاشی کنیم تاثیر زیادی بر روی حس و حال کلی فضای حمام شما می‌گذارد، فرقی هم نمی‌کند که طراحی کلی شما مدرن باشد یا سنتی …


اما این به معنی اینکه حتما باید این کار را انجام دهید، نیست. به جای این‌که کل دیوارهای حمام را کاشی کنید، یک یا دو دیوار حمام را از کف تا سقف با استفاده از سنگ‌های خاص و دیدنی کامل کنید. این کار باعث می‌شود که فضای شما همچنان زیبا باشد و هم‌چنین مجبور نباشید هزینه زیادی بابت خریدن کاشی‌ها بپردازید.


هم‌چنین برای این‌که ظاهر حمام شما یکدست و هماهنگ باقی بماند از همان نوع کاشی‌هایی که در دیوارها استفاده می‌کنید در کف حمام هم استفاده کنید. البته سعی کنید دیوارهای دیگر را به رنگ سفید درآورید تا کاشی‌ها یا سنگ‌های مورد استفاده در حمام شما بدرخشند و به چشم بیایند.


اگر قصد دارید تمام دیوارهای حمام را بدون این‌که هزینه چندانی متقبل شوید کاشی کنید، به ویژه این‌که دیوارهای حمام کیفیت خوبی نداشته باشند و از مواد و مصالح خوبی ساخته نشده باشند، به شما کاشی‌های کلاسیک، که شکلی شبیه بلوک‌های آجری دارند، را پیشنهاد می‌کنیم. اما برای این‌که فضای شما خاص‌تر و تماشایی‌تر شود از ملاتی به رنگ تیره استفاده کنید …


یا اگر می‌خواهید حمام شما ظاهری مدرن‌تر داشته باشد از کاشی‌هایی عریض‌تر که دارای فرم ساده‌ای هستند استفاده کنید.


قدرت آینه

یک آینه بزرگ قدرت فوق‌العاده زیادی دارد. اگر یکی از دیوارها را آینه کنید، هزینه کاشی‌کاری دیوارهای حمام کاهش می‌یابد، مواد و مصالحی که در قسمت‌های دیگر استفاده کرده‌اید در فضا می‌درخشند، و هم‌چنین فضای حمام شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از آینه باعث می‌شود حمام شما شبیه یک فضای شخصی پهناور شود …


حتی اگر مساحت خیلی زیادی هم نداشته باشد. سعی کنید آینه را طوری نصب کنید که فضای کل یک دیوار را اشغال کند. توجه کنید که چگونه دیوار این حمام با این‌که فضای کمی در قسمت زیرین آینه باقی مانده است کاشیکاری شده است. در فضای کوچکی مانند حمام توجه به هر سانتی‌متر از فضا مهم است و تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار شما می‌گذارد.


میز آینه

توجه کنید که در میان تمام وسایل و جزئیات زیبا و قابل توجه، یک میز آینه کوچک وجود دارد. این میز آینه شیک و به‌روز است و حالت پیش‌آمده آن باعث می‌شود تا فضای حمام بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. از همه مهم‌تر این‌که این میز آینه برعکس ظاهرش اصلا قیمت زیادی ندارد.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: