یک طرح، یک نگاه: گلدانی با طراحی هوشمندانه

دسته بندی :معماری داخلی ۱۳ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1056

گاهی در جستجوی طراحی‌های خلاقانه، با مواردی برخورد می‌کنیم که اگرچه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسند، اما از هوشمندی و نکته سنجی خاصی در طراحی آنها بهره برده شده است. گلدانی که قصد معرفی آن را داریم از همین قانون تبعیت می‌کند.

گلدان تیلتینگ (Tilting) ، گلدانی با طراحی جالب و هوشمندانه است که توسط دیوید سوئینی (David Sweeney)، جف ویرانکابوترا (Jeff Virangkabutra) و میشل کورن (Michael Korn) ، ساخته و ارائه شده است. اما چه چیز این گلدان را تا این حد جالب توجه کرده است؟ این گلدان به عنوان یک واسطه عمل کرده و پیام گل و گیاه را به شما ابلاغ می‌کند، اما چگونه؟ زمانی که گلدان پر از آب است، در وضعیت قائم ایستاده و مشکلی نیست؛ اما رفته رفته که آب گلدان توسط گیاه و یا بواسطه‌ی تبخیر کاهش می‌یابد، گلدان هم رفته رفته از حالت قائم به حالت خموده در آمده و به شما پیغام می‌دهد که باید دوباره آن را از آب تازه پر کنید.

حالا دیگر گل و گیاه شما از درون گلدان پیغام داده و شما نیز با گوش فرا دادن به آن، سرسبزی و شادابی آنها را به راحتی تداوم می‌بخشید. طرحی که در عین سادگی، کاربردی است. نظر شما در مورد این ایده چیست؟

 


منبع : freshome.com

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: