استخر شیشه ای دیدنی

استخر: در قدیم استخرها یک فضای مستطیل شکل ساده بودند که اکثر آن‌ها شباهت زیادی به هم داشتند، اما این روزها طراحی استخر و فضای بیرونی خانه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و طراحان برای طراحی استخر‌هایی زیبا و منحصر‌به‌فرد هر روز دست به خلاقیت‌های مختلفی می‌زنند تا بتوانند حیاطی را طراحی کنند که از هر نظر خاص و منحصربه‌فرد باشد. در این مطلب می‌خواهیم ۱۲ استخر فوق‌العاده خاص را به شما نشان بدهیم تا شما بتوانید از ایده‌های موجود در طراحی داخلی آن‌ها در طراحی و ساخت استخر خانه خود استفاده کنید.


طراحی استخری باریک اما جادار
این استخر باریک که در حاشیه ساختمان ساخته شده است نمونه‌ای کامل از استفاده حداکثری از فضا در طراحی یک استخر است. یکی از اضلاع این استخر یک دیوار شیشه ای است و از آنجا می توان گیاهان کنار استخر را تماشا کرد.

استخر دیدنی و چشم گیر در طبیعت
این استخر که فرمی شبیه L انگلیسی دارد امتدادی از فضای داخلی خانه است و و در زیر یک خط یکسان از پشت بام ساخته شده است. سه تا اضلاع این استخر از سنگ ساخته شده‌اند و لبه بیرونی لبه بیرونی آن به گونه‌ای ساخته شده است که اگر از دور به استخر نگاه کنید انگار که در طبیعت به پایان رسیده است. این استخر در فضایی ساخته شده است که دارای مناظر پیرامونی فوق‌العاده زیبا و سبزی است.شنا کردن در این استخر حس و حالی هیجان انگیز مانند شنا کردن در لبه پرتگاه دارد.


استخری در کنار اقیانوس
این استخر نیز به گونه‌ای ساخته شده است که گویی تا اقیانوس کنارش امتداد یافته است. به استخر هایی لبه ندارند مانند استخری که در عکس می‌بینید استخر می نهایت می گویند. این استخر از سنگ‌های کوارتز ساخته شده است و نمونه کاملی از استخرهایی است که در مناطق جزیره‌ای ساخته می‌شوند.


استخری با لبه‌های موجی
در ساخت این استخر درجه یک و زیبا که کاشی‌کاری و نورپردازی خیره کننده ای دارد برای جلب توجه و جذابیت بصری بیشتر از لبه‌های منحنی و برش خورده استفاده شده است، به گونه‌ای که انگار این استخر دارای هیچ نوع چارچوبی نیست. استفاده از این شیوه برای ساخت به دلیل همگرایی و هماهنگی بیشتر با فضای سبز پیرامون آن انتخاب شده است.


استخری مینیمال شیشه‌ای
این استخر رسمی از گرانیت‌هایی به رنگ خاکستری روشن ساخته شده است و از یک طرف به دیوار شیشه ای ختم شده است. دیوار سیاه رنگ متفاوت این فضا نقطه کانونی آن است و هماهنگی بسیار خوبی با باغچه و نورپردازی استخر برقرار کرده است.

بیشترین استفاده از استخر و حیاط
این استخر ساده و باریک مناسب حیاط‌های بسیار باریک است. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید در طراحی این استخر بیشترین استفاده از فضای زیر ساختمان شده است.


استخر درون شهری
استخری بسیار زیبا که از استیل ضدزنگ ساخته شده است و در کنار ایوان این آپارتمان شهری قرار گرفته است و به همین دلیل منظره ای خاص‌ و جذاب‌ از شهر از بالا را پیدا کرده است.


استخر نیمه رومی
استخری که در عکس بالا مشاهده می‌کنید یک استخر نیمه رومی است که از سنگ‌های ماسه‌ای و کاشی‌های آبی کمرنگ رنگ ساخته شده و لبه های بیرون زده استخر شیشه ای است. حیاط خلوت و مبلمان فضای بیرونی کنار استخر و فضای سبز موجود در این حیاط و هم‌چنین نورپردازی کلی فوق‌العاده زیبا، این حیاط را تبدیل به یک حیاط رویایی و دیدنی کرده است.‌

استخر شیشه‌ای فرو رفته در زمین
این استخر که در دل زمین قرار گرفته است دارای دیواره‌های شیشه‌ای است که در کنار سطوح چوبی که آن را احاطه کرده‌اند جلوه‌ای زیبا و دیدنی پیدا کرده است. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید برای جذابیت بیشتر این استخر در دو ارتفاع مختلف ساخته شده است.


استخر شیشه‌ای معاصر
این استخر شیشه‌ای در یک فضای کاملا مینی‌مالیستی ساخته شده است و همان طور که قبلا گفتیم امکان تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق را برای شما فراهم می کند. به جای این‌که این استخر در سطحی تراز با سطح خانه ساخته شود، در سطوح مختلف با ارتفاع‌های مختلف ساخته شده است و از این طریق این حیاط دارای جلوه بصری بسیار زیبا و منحصربه‌فردی شده است.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: