اقامتگاهی طبیعت دوست در صحرای کالیفرنیا

خانه دولیتل که حدودا 431 متر مربع است در مکانی به نام جاشوا تری توسط معمار کندریک کلوگ  Ken Kellogg و سرپرست او جان ووگرین در دهه 1980 طراحی شد و ساخت ان بیش از 20 سال طول کشید. کن کلوگ  Ken Kellogg   از هر نظر معمار نابغه‌ای بود که پیش از توسعه بنیاد رایت در معماری ارگانیک، چندین بار با فرانک لوید رایت همکاری کرده بود.

طراحی این سازه  به گونه ای است که در نگاه اول باعث می شود شما احساس کنید  این ملک یک  موجود زنده است. ساختار باشکوه اسکلتی ان با 26 قطعه بتنی ریخته گری شده در لحظه اول زنده به نظر می رسد و شبیه مهره های یک موجود دیده می شود، مانند یک عنکبوتی که در صحرای کالیفرنیا روی تپه ها نشسته و خارهای سنگی آن مانند یک بشقاب پرنده در چشم انداز معلق می مانند.

معماری ارگانیک

جزییات و ظرافت های طراحی

به معنای واقعی کلمه همه چیز را در داخل و خارج از خانه دست ساز هستند.

John Vugrin به عنوان طراح داخلی این پروژه تقریباً روی تمام جزئیات خانه کار کرده طوری که، حال این خانه به گونه ای است که وقتی داخل آن هستید، به طرز شگفت آوری احساس راحتی و ارامش می کنید.این اقامتگاه که برای اقای دولیتل و همسرش طراحی شده فرای یک خانه معملولی است و به خودی خود  یک اثر هنری به شمار می اید جای تعجب ندارد که این فضای منحصر به فرد به عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای کلوگ در نظر گرفته شود و برای خانه ای با شیشه و بتن بسیار، به طور شگفت انگیزی گرم، صمیمی و دعوت کننده است.

 این معماری طبیعت دوست و ارگانیک در عالی و دراماتیک ترین شکل آن است، بخش زیرین آن نرم و گرد مانند یک سنگریزه است با این حال، اطراف آن را تیغه های فلزی متعددی احاطه کرده است که به سمت بالا می رود. درب جلویی آن شبیه یک بازار قرون وسطایی است. در داخل هیچ پنجره سنتی وجود ندارد در عوض، نور از طریق شکاف های سقف آجدار بالای سر به داخل نفوذ می کند. تخته سنگ ها و بخش هایی از زمین صخره ای در دیواره ها ادغام شده اند. حمام اصلی به تپه برگشته و دارای آبشاری است که از صخره ها می ریزد. همه این جزئیات با هم ترکیب می شوند تا حس منحصر به فردی را ایجاد کنند.

روزنامه نیویورک تایمز در مورد این اقامتگاه می‌گوید: «ناشناس‌ترین اقامتگاه بزرگ در آمریکا توسط یکی از ناشناخته‌ترین استعدادهای معماری، هر چه بیشتر درباره کلوگ دولیتل بدانید، وجود آن در حاشیه پارک ملی درخت جاشوا غیرمحتمل تر به نظر می رسد».

چینش فضاهای داخلی

آشپزخانه منحنی نیمه ماه، هم آرواره است و هم برای پختن غذا عالی است. شومینه در اتاق نشیمن غرق شده، نفس گیر است. اتاق خواب اصلی دایره ای شکل، در بالای خانه، در یک طبقه شفاف، با منظره شناور عالی از آسمان شب قرار دارد. به نظر می رسد که کل خانه آرام در میان صخره ها قرار دارد. سنگ‌های داخل و خارج از خانه که میلیون‌ها سال است حرکت نکرده‌اند.

طلوع صبحگاهی به اندازه غروب عصر حماسی است. سکون و سکوتی وجود دارد که همه چیز را فرا گرفته است. شما در حاشیه یکی از زیباترین پارک های ملی آمریکا هستید. درست بیرون درب ورودی چیزی بین شما و هشتصد هزار جریب پارک ملی درخت جاشوا وجود ندارد، همچنین یک سالن استراحت جدید در خانه وجود دارد که نمای غربی پارک ملی را از کف تا سقف ارائه می دهد.اتاق ها و فضاهای داخلی همه توسط بیست و شش پایه که خانه را تشکیل می دهند شکل گرفته اند. هیچ دیوار خشک و چوبی وجود ندارد، فقط اسکله ها، بال ها و نبوغ این دو نفر  Kellogg/Vugrin وجود دارد که همه اینها را گرد هم می آورد.

 

 

برای مشاهده ویدئو معرفی و داخل اقامتگاه روی لینک زیر کلیک کنید.

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

3.3/5 - (9 امتیاز)
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: