ایده های فوق العاده ۸ طراح در طراحی دکوراسیون ۸ اتاق یک خانه

انتخاب یک تیم طراحی که بتوان از نتیجه کار آن ها راضی بود، کاری بس سخت، دشوار و زمان گیر است. شاید شما بخواهید کار طراحی چند تیم مختلف را در کنار هم ببینید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. برای این کار یک سازمان غیر دولتی در کالیفرنیا آمریکا دست به ابتکار جالبی زده و خانه ای قدیمی را به دست چند تیم حرفه ای طراحی دکوراسیون داخلی سپرده تا هر کدام از این تیم ها یکی ازفضاهای داخلی خانه را دکور کنند. هشت تیم طراحی قسمت‌های مختلف این عمارت لوکس را طراحی کردند. طرح‌هایی که در عین سادگی بسیار زیبا و مجلل بودند.این ملک با مساحت ۲۹۰۰ متر مربعی خود دارای آثار هنری اوریجینال و صنایع دستی اصیل شامل کاشی‌های اوریجینال، سقف‌هایی با گچ‌بری‌های ظریف و زیبا، قسمت‌های پیش‌ساخته چوبی، و تیرچه‌هایی از جنس چوب درخت ماهاگونی است.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خانوادگی
طراحان داخلی: Surfaces USA

استفان لینی (Stephanie Laney) طراحی داخلی نشیمن بالا می‌گوید که ساخت یک سقف سه‌بعدی نقطه آغاز طراحی این نشیمن آفتاب گیر بود که در طبقه دوم خانه اصلی این ملک قرار گرفته است. ورقه‌های فیبر با تراکم متوسط به تعداد مورد نیاز بریده شدند و بر روی سقف مانند پنل‌هایی که روی دیوار قرار می‌گیرند نصب شدند. با استفاده از این ایده سقف این قسمت حسی از حرکت و سایه پیدا کرد. با به کارگیری مبلمان ساده (شامل یک کاناپه دونفره و دو مبل) و یک تلویزیون ۶۰ اینچی که به دیوار نصب شده است، این اتاق تبدیل به فضایی شده که می‌توان در آن جمع شد و همراه با دیگران به تماشای فیلم پرداخت و یا در آن مطالعه و استراحت کرد. به دلیل وجود پنجره‌های بزرگ این اتاق از نور طبیعی بسیار زیادی بهره می‌برد.

طراحی دکوراسیون داخلی ورودی
طراحان داخلی: شرکت طراحی Pacific Hospitality

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید گنجینه آثار هنری و صنایع دستی موجود در این خانه به خوبی در فضای ورودی مشخص است. عناصر اصیل مانند کاشی‌های سبز رنگ که در فضای پیرامونی شومینه نصب شده‌اند، سقف‌های گچ‌بری‌شده پرتزئین، چارچوب‌هایی از جنس چوب درخت ماهاگونی، و پنجره‌هایی با شیشه‌های تزئینی در کنار راه‌پله در عکس بالا کاملا مشخص هستند. آنا ماریا مارتینز- استامپو (Ana Maria Martinez-Stumpo) طراح این فضا در طراحی آن از آثار نقاش مکزیکی فریدا کالو الهام گرفته است. یک میز با پایه‌های فلز یادآور یکی دیگر از نقاشی‌های فریدا است. چراغ‌های دیوارکوب شیشه‌ای به شکل گل، صندلی عثمانی با طرح پلنگی، و کوسن‌هایی جذاب و زیبا به رنگ قرمز تیره نیز عناصری هستند که از نقاشی‌های کالو الهام گرفته شده‌اند.هم‌چنین استودیوی مارتینز قاب آینه آنتیکی که در بالای شومینه قرار گرفته است را طراحی کرد و ساخت. قابی که روی آن برگ‌های طلایی کار شده و جنس آن از نقره است.

طراحی دکوراسیون داخلی کتابخانه
طراحان داخلی: شرکت طراحی داخلی Jennifer Bevan

در این اتاق رسمی از رنگ آبی طاووسی به عنوان رنگ اصلی استفاده شده است. این رنگ در پس‌زمینه‌ای از رنگ‌های خنثی در فضا می‌درخشد و خود را از دیگر عناصر طراحی متمایز می‌کند. عنصر اصلی این اتاق تابلوی نقاشی با نام «باران آبی» اثر برایان ریکی (Bryan Ricci) است که در بالای کاناپه نصب شده و هر کسی که وارد این اتاق می‌شود قبل از هر چیز توجه‌اش به این تابلوی زیبا جلب می‌شود. طراح این اتاق یعنی کیسی ماسون (Casey Mason) هنر تزئینی، میدسنچری (midcentury)، و اشیای سنتی را با هم ترکیب کرده تا در طراحی خود به سبک انتقالی دست پیدا کند.

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
طراحان داخلی: استودیوی طراحی Ederra

این آشپزخانه ساده و زیبا سفید رنگ در کاشی‌های دیواره‌ها و سطوح بالای هود نشانه‌هایی از آثار صنایع دستی کالیفرنیایی را در خود دارد. سامانتا ویلیامز طراح این آشپزخانه می‌گوید: «اگرچه آشپزخانه کاملا از نو ساخته شده و اجزای ان جدید هستند، اما ما به دنبال این بودیم که مردم وقتی وارد این فضا می‌شوند حس کنند که با دیگر قسمت‌های خانه کاملا هماهنگ است و حس و حالی کلاسیک همانند خود خانه و عمارت دارد.» سینک‌هایی خلاقانه با لبه‌های پیش‌آمده، پیش‌خان‌هایی که سطح آن‌ها از جنس سنگ آهک است. از دیگر عناصری هستند که به این آشپزخانه حال و هوایی کلاسیک اضافه کرده‌اند. عناصر مدرن به کار گرفته شده در این فضا عبارتند از: یک فضای پیش‌ساخته برای یخچال که فضای درونی آن به رنگ سیاه است (و در سمت چپ آشپزخانه در کنار کابینت‌های سفید رنگ قرار گرفته) و یک دستگاه مدرن که منابع نوری، موسیقی، و پرده‌ها توسط آن کنترل می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب اصلی
طراحان داخلی: Saxony Design Build

جوشوا کین (Joshua Cain) طراح این اتاق می‌گوید: «منبع الهام ما معماری است.» این ایده باعث شد تا این اتاقخواب قدیمی به طور کامل بازسازی شود و به ریشه‌های اصلی خود در قالبی مدرن و جدید بازگردد. تغییرات زیادی در فرایند بازسازی این اتاق خواب زیبا انجام شد که از آن‌ها می‌توان به حذف کردن حمام و سرویس بهداشتی موجود در این اتاق اشاره کرد. هم‌چنین امکان دسترسی به تراس از این اتاق به وجود آمد و یک فضای بزرگ برای نگهداری و تعویض لباس‌ها اضافه شد. تمام وسایل موجود در این اتاق خواب جدید هستند مانند طاقچه بالای شومینه و گچ‌بری‌ها. هم‌چنین برای یکدست شدن طراحی این اتاق با دیگر بخش‌های این عمارت از یک تخت‌خواب بزرگ با طراحی مجلل استفاده شد.

طراحی دکوراسیون داخلی حمام
طراحان داخلی: Saxony Design Build

جوشوا کین طراح این فضا می‌گوید: «ایده طراحی این حمام کاملا مشخص بود: ساخت جایی برای استراحت مطلق در یک فضای آفتابی؛ جایی که اگرچه ریشه‌های قدیمی خود را حفظ کرده اما همه چیز در قالبی جدید اجرا شده است.» از صنایع دستی در این فضا نیز استفاده شده و کاشی‌های موجود در آن همگی در خود کالیفرنیا ساخته شده‌اند. کفپوش‌ها هم ترکیبی از سنگ مرمر و سرامیک هستند. وان از سنگ آهک آتشفشانی که بسیار ظریف است و برای افزایش دوام و استحکام به آن‌ها رزین اضافه شده ساخته شده است. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید در طراحی این حمام از تم رنگی گرم استفاده شده تا فضا حالتی دنج و چشم‌گیر به خود بگیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی رخت شوی خانهطراحان داخلی: استودیوی طراحی Ederra

یک سینک با لبه‌های پیش‌آمده منحنی‌شکل عنصر اصلی این رخت‌شوی‌خانه آفتابی است که هم به عنوان فضای کفش‌کن عمل می‌کند و هم به عنوان قسمتی از خانه که فضای داخلی را به فضای بیرونی پیوند می‌دهد.‌ در این فضا از کابینت‌های سفید رنگ استفاده شده و ماشین لباس‌شویی در آن پنهان شده است. هم‌چنین دستگاه خشک‌کن در کابینت زیر سینک قرار گرفته است.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: