بزرگترین نمای سبز اروپا کجاست؟

دسته بندی :پروژه های معماری جهان, انرژی معماری ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ آرشیتکت 2858

بزرگترین نمای سبز اروپا با 8 کیلومتر پرچین ممرز، بیش از 30000 گیاه عنصر کلیدی ساختمان  Kö-Bogen II است که توسط شرکت معماری “ingenhoven ” طراحی شده. این ساختمان در قلب شهر دوسلدورف المان، در محلی که تا سال 2013  یک بزرگراه مرتفع بود ساخته شده است و دارای یک ساختمان تجاری و اداری دو قسمتی در پاسخ به وضعیت شهری موجود توسعه یافته است. ساختمان اصلی پنج طبقه ذوزنقه‌ای شکل، با نماهای شیب‌دارشان به سمت یکدیگر، به همراه همتای کوچک‌تر مثلثی‌شکلش، ورودی پویا به میدان گوستاف-گروندگنز-پلاتز را تشکیل می‌دهند. این ساختمان  نشان دهنده یک تغییر پارادایم از منظر شهری است، نشان دهنده خروج از عصر خودرو و چرخش به سمت برنامه ریزی مردم محور است.

بزرگترین نمای سبز

جزییات ساختمان

سایر نماها از جمله پشت بام دارای 8 کیلومتر پرچین های ممرز هستند که بزرگترین نمای سبز اروپا است. سقف شیبدار در دسترس ساختمان 10 متری مقابل نیز کاملاً سبز است و بازدیدکنندگان را به استراحت و لذت بردن از  نور خورشید دعوت می کند. ترکیب این مناطق سبز از لند آرت الهام گرفته شده است و 

Kö-Bogen II را قادر می سازد تا در یک عدم تعین مرز عمدی بین شهر و پارک در نوسان باشد.

از نظر کارکردی، ساختمان ” کو- بوگن شماره دو ” جنبه های مختلف زندگی شهری مثل فرهنگ، طبیعت و لذت خرید را دربر می گیرد انواع کاربری ها مثل خرده فروشی، رستوران، دفاتر اداری و مکان های تفریحی، در زمینی به مساحت 42000 متر مربع گرد هم می آیند. با ارتفاع 27 متر و طول 120 متر و از طرفی  نمای ساختمان اصلی در امتداد خیابان Schadow که یکی از شلوغ ترین خیابان های خرید آلمان به شمار می اید قرار گرفته است.

انتخاب هوشمند گیاهان

برای این پروژه در دوسلدورف یک طرح گیاهی دقیق با همکاری گیاه شناس پروفسور دکتر Strauch از دانشگاه علوم کاربردی Beuth در برلین تهیه شد و در یک نصب آزمایشی آزمایش شد. بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق سایت، الزامات ساختاری، مانند اندازه و نوع کاشت های مورد نیاز برای پرچین های 1.3 متری تعریف شد. مفهومی برای تامین آب و مواد مغذی همراه با نگهداری گیاه، از جمله هرس منظم، نیز توسعه داده شد. در حالی که درختچه‌های روی سقف کو-بوگن II در بسترهای گیاهی معمولی رشد می‌کنند، درختچه‌هایی که در نماهای شمال و غرب قرار دارند در یک سیستم خاص از ظروف چیده‌شده به صورت افقی روی یک ساختار حمایتی جداگانه رشد می‌کنند که محکم به نما متصل است. این گیاهان توسط یک نهالستان که از سال 2016 در آن رشد کرده بودند، عرضه شد، بنابراین آنها می توانند در پاییز 2019 با ریشه های کاملا توسعه یافته به محل ساخت و ساز تحویل داده شوند.

ممرز (Mamraz)

ممرز از گونه درختانی است که آب و هوای بسیار گرم و بسیار سرد را تحمل کرده و آسیبی نمی‌بیند.

ممرز به عنوان چوب سخت بومی انتخاب شد و گونه های انتخاب شده برگ های خود را در زمستان نگهداری می کنند. در بهار پرچین ها با شاخ و برگ سبز روشن و تازه خود می درخشند که در تابستان به رنگ سبز تیره و در تابستان به رنگ قهوه ای طلایی در می آیند. این فضای سبز باعث بهبود میکرو اقلیم شهر می شود. در تابستان در برابر اشعه خورشید محافظت می کند و گرمای شهری را کاهش و رطوبت را ذخیره می کند از طرفی صدا را جذب می کند و از تنوع زیستی نیز حمایت می کند. مزیت زیست محیطی پرچین های ممرز برابر است با حدود 80 درخت برگریز کاملاً رشد یافته. بازگرداندن هر چه بیشتر فضای سبز به شهر وظیفه ای است که معماران دفتر  ingenhoven برای چندین دهه و در مناطق مختلف آب و هوایی روی آن کار کرده اند.

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: