اقامتگاه خصوصی شگفت انگیز در پارک ملی کالیفرنیا

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۶ اسفند ۱۴۰۱ آرشیتکت 2721

جاشوا تری یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان سن برناردینو، کالیفرنیا واقع شده‌است که به‌خاطر طلوع‌های زیبایش مشهور است. خانه کانتینری Starburst در زمینی به مساحت 10 هکتار در دامنه کوه سنگی نزدیک پارک ملی “جاشوا تری” قرار گرفته است. این پارک در سال ۱۹۹۴ به عنوان پارک ملی اعلام شد. پیشتر، از سال ۱۹۳۶، این پارک یک یادمان ملی ایالات متحده به شمار می‌آمد که ۳۱۹۶ کیلومتر مربع وسعت دارد.

خانه درختی

این اقامتگاه دیدنی که عموماً به عنوان خانه ستارگان شناخته می شود، برای اولین بار در سال 2017 توسط استودیوی طراح مستقر در لندن ویتاکر رونمایی شد. مساحت این خانه در حدود 200متر مربع شامل  3 حمام اختصاصی، یک آشپزخانه، یک اتاق نشیمن و تعدادی کانتینر حمل و نقل  است، هر کدام از این کانتینرها به طرف بیشترین حالت مشاهده از چشم انداز بیرونی جهت دهی شده اند که کنترل کننده نور ورودی به خانه هستند.

این پروژه توسط جیمز ویتاکر طراحی شده او  همیشه دسته ای از کانتینرهای حمل و نقل را، همانطور که برای دفتر جدید خود برنامه ریزی کرده بود، با اسکله ها به هم ربط میداد. دوران کودکی جیمز با سواری بر روی تپه های خاکی و توده های کانتینرهای حمل و نقلی که در انتظار سفرهای خارج از اقیانوس اطلس بودند سپری شد. آنها به خودی خود اشیاء قابل توجهی هستند،

به گفته جیمز، شما یک دانه کوچک نمک را در انتهای یک نخ پنبه قرار می دهید و آن را در محلول نمکی آویزان می کنید. بعد از چند روز دانه نمک به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و نمک را از محلول نمکی می کشد و یک کریستال شگفت انگیز به وجود می آید. ساخت این بنا در سال 2021 آغاز شد و اکنون اماده فروش است . اخرین قیمت برای خرید این اقامتگاه 3.5 میلیون دلار اعلام شده است.

جاشوا تری
خانه درختی

این خانه به عنوان یک اقامتگاه خصوصی  است، اما دامنه آن می‌تواند برای تماشای ستاره‌ها، اسب‌ سواری و کسانی که به دنبال آرامش هستند به خصوص افرادی که برای تمرین‌های معنوی، مدیتیشن یا یوگا به فضایی متصل به طبیعت نیاز دارند  یک فضای ایده‌آل باشد.

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: