دکوراسیون داخلی و طراحی خانه در ۵۰ متر مربع

معمار: OBBA
موقعیت بنا: سئول، کره جنوبی
متراژ پروژه: ۵۰ متر مربع
سال طراحی و اجرای پروژه: ۲۰۱۵

با توجه به داده های سرشماری و آمار رشد جمعیت شهر سئول در سال ۲۰۱۵، سرانه متراژ هر زوج ۷۲ متر مربع در نظر گرفته شده که ۴۴٫۵ درصد این زوج ها درآپارتمان، مجتمع های چندمنظوره و مجتمع های مسکونی سکونت دارند. حدود ۴۶ درصد این زوج ها مجبور به پرداخت ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ یا ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ KRW (واحد پول کره) می شوند تا در چنین خانه هایی سکونت داشته باشند. پرداخت چنین مبلغی به هیچ عنوان اقتصادی نیست. به همین دلیل راهکار اصلی مرمت، بازسازی و یا طراحی دکوراسیون داخلی در خانه های قدیمی است. راه کاری که شاید در کشور خودمان بتواند پاسخگوی اکثر خانواده ها به دلیل قیمت بالای مسکن باشد.

طرح موجود در شهر سئول کره و در منزلی به مساحت ۵۰ متر مربع ارائه شده است. این خانه دارای تمام ملزومات اساسی و دکوراسیون ضروری برای دو زوج جوان می باشد. این زوج مذکور نیاز به یک خانه مینیمال در فضایی کوچک با امکاناتی متوسط بوده اند. تقسیم بندی فضاها به روشی هوشمندانه و مبتکرانه صورت گرفته است. طراح با افزایش فاصله کف تا سقف و ایجاد اختلاف سطح، فضای آشپزخانه و پذیرایی را به خوبی تقسیم کرده تا روابط فضایی در این مکان محدود به خوبی رعایت شود. کف خانه با پارکت گرم و خوش رنگی پوشش داده شده که فضایی آرامش بخش خلق کرده است.

به خاطر ماهیت اقلیمی و منطقه، سقف داخلی خانه به صورتی شیب دار طراحی شده تا از لحاظ بصری تأثیر مثبت و گسترده ای بر روی کاربران منزل بگذارد. با توجه به موقعیت بد سایت پلان و درخواست کارفرما برای حداقل هزینه، نتیجه کار بسیار عالی شده است. یکی از مهم ترین اقدامات طراح، ادغام پوسته بیرونی با منطقه اطراف خود بوده است. اما مهم ترین اقدام معماران تقسیم بندی یک منزل مسکونی دوطبقه با امکانات ضروری و تعبیه پارکینگ برای یک خودرو بوده است.

سایت پروژه در منطقه محدودی بین دو خیابان اصلی و فرعی واقع شده است. منطقه از دو بافت شهری متفاوت تشکیل شده که یک ضلع به وسیله آجر و ضلع دیگر منطقه با رنگ سفید پوشیده شده است.


امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: