رویال فروشگاه دیش رتبه ۲ در رقابت طراحی داخلی ملی در بخش ساختمان های تجاری

 

نام: رویال فروشگاه دیش
محل سکونت: Neghin برج قلهک، نبش خیابان Kolahdouz، خیابان شریعتی، تهران، ایران
شرکت معماری: Kanisavaran
معماران : محمد Kanisavaran، گل نسا متحد
مساحت: ۴۸ متر مربع
نوع: تجاری
عکاس: علی یعقوبی
کارفرما: رضا حق دوست
جوایز: رتبه ۲ در رقابت طراحی داخلی ملی در بخش ساختمان های تجاری – ۲۰۱۴

 


ایده اولیه داشتن فضایی یک تکه برای نمایش محصولات از فاصله دور و نزدیک بود ، ویترینی برای نمایش بهتر اجناس با نورپردازی مناسب برای جذب مخاطبان ، و در نهایت باید توجه ویژه ایی به میدان دید وسیع فروشگاه از فاصله دور نیز می شد. رنگ سازمانی فروشگاه سفید و مشکی بود و در اینجا رنگ غالب دیوارها سفید و برای تاکید از شیشه های مشکی استفاده شده تا بتوان حجم حداکثری فضا سفید باشد و هم محل قرارگیری اجناس از همه زوایا مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

نکته مهم دیگری که در روند ایجاد کانسپت اولیه فروشگاه نقش داشت نحوه قرارگیری خیابان شریعتی نسبت به دیوارهای فضای داخلی فروشگاه بود. هدف دیگر این بود که این ویترین بهترین زاویه دید را با خیابان اصلی پیدا کند. برای رسیدن به این هدف فرم باکس های مستطیل و مربعی که در فضاهای سازمانی دیگر فروشگاههای کارفرما وجود داشت را به صورت دیگری استفاده کردیم و تلاش بر این بود که از تنوع فرم های گوناگون پرهیز شود تا اجناس، خود را بهتر نمایش دهند.

 

باکس ها را حول محور خود، ۴۵ درجه دوران دادیم و بعد به دیوار متصل کردیم، با این گردش ۴۵درجه ای دیواره اصلی فروشگاه جان تازه ایی گرفت و بهترین زاویه را با خیابان اصلی برقرار کرد، با ایجاد یک ریتم ملایم عمودی تنوع در نحوه چیدمان فرمهای مدولار بوجود آمد و فضارا از یکنواختی نجات داد، از طرفی این فرمها ستون های مثلثی شکلی را ایجاد کرد که با حضور نور داخل آن و تداخل نورها بر روی قفسه ها تمرکزی را در مرکز قفسه ها و بر روی اجناس ایجاد کرد.

 

چالش ها: در این مکان ما با سه تراز ارتفاعی متفاوت در یک فضای کوچک مواجه بودیم برای برطرف شدن این ضعف ما یک مدول متغیر را ایجاد کرده و به کمک آن نقطه دید بیننده را در فروشگاه نظم بخشیده و در یک راستا قرار داده شده. مورد دیگر شکستگی های زیاد این فروشگاه و نداشتن سطح یک تکه ، هم راستا در فضای داخلی بود که ما از این نکته برای تکمیل کانسپت استفاده شده و طرح خود را در خود را با یک بافت یکنواخت در سطوح مختلف گسترش دادند.

 


 

 

 

 


 


امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: