ساختمان های مینیاتوری بتنی

هنر : ساختمان های مینیاتوری بتنی

شرکت ‘Material Immaterial studio’ ساختمان های مینیاتوری بتنی را ساخته و همه آن ها را در یک مرکز در کنار هم قرار داده است. فضا هاله ای فاقد شکل است که حول ما قرار گرفته و ما را در بر می گیرد. وقتی یک فرم در فضا قرار می گیرد، ابعاد و اندازه و مقیاس آن، مقدار نور گیری و درک و مشاهده خط های مرزی فرم از طریق المان ها تعریف می شود. وقتی یک فضا با المان ها محصور و تصرف می شود و با احجام ارزش گذاری می گردد، معماری وارد فضا می شود.

در قرن اخیر خیلی از ساختمان های برجسته و تاثیر گذار از بتن ساخته شده اند مانند ویلا ساوا کار شاخص مدرن لوکوربوزیه، خانه آبشار مسحور کننده فرانک لوید رایت، شهر برازیلیا ی اسکار نیمایر و کلیسا ی نور تادائو آندو.در این کار هنری شرکت ‘Material Immaterial studio’ ساختمان های مینیاتوری بتنی را ساخته تا از زیبایی و تاثیر گذاری بی شمار بتن برای ایجاد و تعریف فضاها در زندگی مدرن، حمایت کند.

هر یک از اجزا به صورت جدا فضایی کامل ایجاد کرده اند و با پر و خالی کردن احجام به بیننده حس کنجکاوی القا می شود. افراد با دیدن ساختمان ها شروع به تجسم می کنند تا پی ببرند چه اتفاقی می تواند درون آن ها بیفتد. هر 9 ساختمان طراحی شده می توانند در یک مرکز در کنار هم قرار گیرند و یک مجموعه واحد را تشکیل دهند. فضا ها به گونه ای طراحی شده اند تا با هر بار نگاه کردن به آن ها حس تخیل افراد را برانگیزند و هر دفعه داستانی جدید را بازگو کنند.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: