ساختمان Chungha در سئول کره

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۵ دی ۱۴۰۰ آرشیتکت 1436

تحریریه آرشیتکت

معمار: MVRDV
مکان: سئول، کره جنوبی
معمار و مدیر پروژه : طراحی Inc
مشاوران : ساخت و ساز Ain، گروه سازه 1’stو Total LED and M&S Ceramic
سال : 2013
عکاس : کیونگساب شین

درست قبل از اینکه یک آهنگ پاپ کره‌ای به یک موفقیت جهانی‌ در سایت Youtube برای اولین بر در تاریخ تبدیل شود و Gangnom به عنوان یکی‌ از معروف‌ترین پاتوق‌های تازه به دوران رسیدۀ جهان در سئول پایتخت کرۀ جنوبی تبدیل شود، MVRDV توسط Woon Nam مدیر Ltd برای بازتعریف ساختمانی در خیابان Gangnams chic Apgujung گماشته شد.
اگرچه ساختمان Chungha در سال ۱۹۸۰ تکمیل شده بود، تقریباً در خیابانی بود که اغلب شامل فروشگاه‌های دریاداران می‌‌باشد. تغییر و تحولی‌ که شامل افزایش1 طبقه بود ، تنها در ۹ ماه کامل شد.
ساختمان Chungha به دندان خرابی در تغییرات سریع خیابانی که توسط فروشگاه‌های یک برند چیده شده، تبدیل شده بود. این ساختمان شامل مجموعه‌ای از برند‌ها در یک ساختمان واحد می‌‌باشد.
بر روی نمای قبلی‌ مجموعه‌ای از فونت‌ها برای جلب نظر عابران در رقابت بودند، سنگ نمای طبیعی ساختمان به رنگ بژ موقر توسط پیام‌های تبلیغاتی خراب شده بود.
طبقه همکف توسط لوازم چرمی فرانسوی یا بر حسب Louis قواترز اشغال شده است، طبقات بالاتر توسط دفتر برنامه‌ریزی ازدواج، جامعه‌ی ابقای مشتری‌ها و دو دفتر حراجی پلاستیک تصرف شده است. تأیید صلاحیت مشتریان جراحی پلاستیک هم، برای ساختمان دارای اهمیت می‌‌باشد. پنجره‌های این طبقات به محکمی درزگیری شده اند درحالی که به حسّ ساختار بنا اضافه می‌‌شود.
ایده نمای جدید به طرز متقاعد کننده‌ای ساده می‌باشد. Chungha ساختمانی چند هویتی است که بر مجموعه‌ای از ویترین مغازه‌ها تغییر می‌کند که هر سرمایه گذاری تجاری که به سوی ناما اعمال نفوذ می‌کند، بوم نقاشی مناسبی برای نمایش آن خواهد داشت. نمای ساختمان بیشتر حالت تبلیغاتی می‌‌شود و در این حالت به شکلی‌ متناقض، صداقت بیشتری می‌گیرد.
قاب‌های دارای انحنای ظریف بهترین هماهنگی را با تعداد زیاد پنجره‌های فروشگاهی دارند و در نتیجه کاشی موزائیک برای پیروی از انحنا به مصالح نما تبدیل شد. لامپ‌های LED ظاهر نما را تغییر داد. به MDRDV نه ماه زمان برای تکمیل نوسازی ساختمان داده شده بود. اندازۀ محدود در سایت ساخت بنا ۵ طبقه ارتفاع و تنها ۲.۵ متر عرض در پهن‌ترین نقطۀ سایت- بر پیچیدگی‌ بنا افزوده بود. کارگران ساختمانی مستلزم به حفظ تعادل و کار کردن در فضایی باریک بودند.
در هنگام بازگشایی ساختمان تولدی دوباره یافته بود. پنجره‌های وسیعش با پوستر هایی شفاف که فضا را برای برند‌های متفاوت و جلب نظر مشتریان جراحی پلاستیک فراهم می‌کند، پر شده است. ۱۰ درصد طبقه فوقانی به مساحت کّل ۲۸۲۰ متر مربع، به کافه‌ای با تراس‌های بیرونی تبدیل خواهد شد. کاشی‌های نمای خارجی‌ که شبیه به سنگ سفید نرم و دارای حباب‌های سفید می‌‌باشد، در لبه و پیاده روی کنار ساختمان هم به کار رفته است.

منبع : سایت مرجع معماری
مترجم: حسین مطلبی

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: