طراحی برج اداری Tres Picos

دسته بندی :پروژه ها, پروژه های معماری جهان ۳۰ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1017

معماران: LBR+A
موقعیت: Polanco, Mexico city, Mexico

هندسه ی پیچیده ی زمین، برخورداری از دیدهای مختلف سایت، واقع شدن در مکانی با پتانسیل بالای شهری و سازه ی بلند و باریک از ویژگی های طرح معماری است. سازه ی برج دو دیوار باربر فولادی عظیم پیرامونی است که باعث به وجود آمدن پلانی باز شده است.




مقررات به طراحان اجازه داد تا در زمینی به مساحت 167 مترمربع، برجی 9 طبقه ساخته شود که شامل بیش از 1600 مترمربع دفتراداری، پارکینگ برای 48 ماشین و یک تراس مشترک در بالاترین طبقه است.


همانطور که گفته شد تنها دو دیوار باربر فولادی باریک، بنا را در برابر نیروهای ثقلی و جانبی مقاوم کرده اند. بدین ترتیب در طبقه ی همکف فضایی باز و بدون ستون برای عابرین پیاده پدید آمده است. پلان باز و بدون ستون باعث شده تا از فضای داخلی حداکثر استفاده شود. دیوارهای باربر از دو لایه پانل فولادی تشکیل شده اند و عملکرد عایق حرارتی نیز دارند. دیوار دولایه ی شیشه ای در ضلع جنوبی بنا نیز همانند عایق عمل می کند.

به دلیل کاربری اداری، برج نیازمند فضای وسیعی برای پارکینگ است به این منظور پارکینگی در زیرزمین طراحی شده است که بخشی از آن به زیر خیابان تجاوز می کند. به دلیل اینکه رمپ فضای زیادی را اشغال می کند، دسترسی به پارکینگ برای خودروها از طریق آسانسور مخصوص صورت می گیرد. ساخت بنا به دلیل پیش ساخته بودن در زمان کوتاهی به اتمام رسید.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: