طراحی داخلی آپارتمان: ترکیب رنگ های شاد و خنثی در دکوراسیون داخلی

طراح داخلی: Sabina Królikowska
در این پست نگاهی به دو واحد آپارتمانی می اندازیم. هر دو واحد توسط یک معمار طراحی شده اند و از نور طبیعی مناسب و پلانهای جذابی برخوردارند. در آپارتمان اول مبلمان و دکوراسیون داخلی متناسب با فضا و شخصیت ساکنین انتخاب شده است. معمولاً آشپزخانه ی خانه های آپارتمانی کوچک است. برای ایجاد حس راحتی در آشپزخانه از رنگ های خنثی استفاده شده است. استفاده از گل های رنگارنگ در این فضا باعث ایجاد حس خوشامدگویی شده است.

میز ناهار خوری تاشو گزینه ای مناسب برای این فضاست. چرا که به راحتی تا و جمع می شود، فضا را اشغال نمی کند و جهت استفاده های گوناگون می توان از آن بهره گرفت. همچنین استفاده از صندلی هایی با سبک ها و رنگ های مختلف باعث القای حس جوانی در بزرگسالانی می شود که از این فضا استفاده می کنند. ترکیب رنگهای پرتقالی و صورتی در کنار رنگ های سفید و سیاه باعث شده تا ستون آجری موجود در فضا زمخت و نامتناسب به نظر نرسد.

واحد آپارتمانی دومی که قصد بررسی آن را داریم، اتاقی زیر شیروانی است که برای زوجی طراح، طراحی شده است. ترکیب فضای کار و زندگی همواره از چالش های طراحی داخلی بوده است. در این طرح نیز از میز تا شو بهره گرفته شد اما این بار در اتاق کار.

این آپارتمان فاقد دیوارهای داخلی تقسیم کننده است. به این دلیل فضاها به کمک جدا کننده های آویزان از سقف از یکدیگر تفکیک می شوند.

دیوار کجی که مربوط به سقف شیروانی در فضاست چالش بزرگی در طراحی داخلی بود. طراح به جای رها کردن این فضای پرت، به کمک طراحی کمد و کشو از آن جهت جا دادن وسایل استفاده کرده است. با گنجاندن عناصر مربوط به شغل ساکنان در طرح، معماری داخلی کاملاً مطابق با روحیات ساکنین آن است. به عبارتی دیگر فضا خود را با ویژگی ساکنان وفق داده نه ساکنان خود را با فضا.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: