طراحی دیوار نورگیر و پاسیو با ایده های نو

دسته بندی :دسته بندی نشده ۲۵ مهر ۱۴۰۰ آرشیتکت 2483

توجه به طراحی دکوراسیون فضاهای نورگیر، پاسیو و فضاهای نیمه باز و برقراری ارتباط میان آنها با طراحی دکوراسیون دیگر فضاهای خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب مواد و مصالح مصرفی و دقت به قابلیت ها و محدودیت های این فضاها از نکاتی است که باید به آنها دقت شود.


استفاده از پنل های چوبی در دیوار پاسیو


در طراحی فضاها همیشه طرح و رنگ چوب باعث ایجاد حس ارتباط با طبیعت می شود. در قسمت هایی از خانه که به واسطه پنجره های بزرگ دیواری و سقفی نور فضا تامین می شود استفاده از این نوع پوشش دیوار می تواند تاثیر خوبی در بیننده ایجاد کند.


این نوع پنل های چوبی در فضاهای نیمه باز نیز می تواند با قرار گرفتن در کنار گیاهان بر زیبایی آن فضا بیافزاید.
استفاده از پنل های چوبی مشبک در دیوار


زندگی در خانه های آپارتمانی، باعث دوری ما از گیاهان و فضاهای طبیعی شده است. پنل های چوبی مشبک با طرح های زیبا باعث تقویت این حس در خانه می شود. شما می توانید با استفاده از گیاهان آپارتمانی در کنار آنها این حس را بیشتر کنید.
طرح و نقش هایی از جنس گل رس


متناسب با طراحی فضای پاسیو و در کنار دیوار های پوشیده از گیاهان شما می توانید قسمت هایی از دیوار را با طرح و نقش های ساخته شده از گل رس بپوشانید. انتخاب این طرح و نقش های مجسمه مانند بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.
دیوار پوش فلزی


خانه های طراحی شده به سبک مدرن و معاصر با توجه به ویژگی هایی که دارند اجازه این را می دهد که بتوان در آنها از دیوارپوش های فلزی استفاده کرد. انعطاف پذیری فلز امکان طراحی سطوحی مواج را ایجاد می کنند.
نصب دیوار سبز و گلدان های دیواری


اگر دیواری دارید که از پوشش آن راضی هستید و فکر می کنید نیاز به کمی تنوع دارد می توانید با نصب گلدان های کوچک دیواری به ظاهر آن تنوع ببخشید.


نصب دیوارهای سبز نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. این نوع پوشش ها ظاهری خاص و زیبا به فضا می بخشد.
نصب گلدان های طبقاتی برای تفکیک فضایی در پاسیو


اگر به دنبال جدا کردن فضایی کوچک در پاسیو هستید نیازی نیست که حتما از دیوار استفاده کنید می توانید از گلدان های طبقاتی استفاده کنید که با وجود فاصله بین طبقات در عین جداسازی، ارتباط دو فضا را با هم حفظ می کند.
شکاف در دیوار


با ایجاد شکاف در دیوار به روی فضای سبز خانه کوچکتان می توانید علاوه بر اینکه از فضای سبز آن لذت می برید کاری کنید که آن فضا بزرگتر به نظر برسد.

فرورفتگی های درون دیوار


با ایجاد فرورفتگی در دیوار های فضاهایی مثل ایوان یا حتی پاسیو می توانید جای مناسبی برای قرار دان گلدان ها بسازید. با تغییر جنس پوشش این فرورفتگی ها می توانید توجه دید هر ناظر را به آنها جلب کنید.
دیوار پوش سنگی


در کنار راه پله هایی که از نورگیر های سقفی بهره می برند توجه به دیوارهای نزدیک به نورگیر ها مهم است. دیوار پوش سنگی با رنگ سفید به نور دریافتی از نورگیر ها جلوه می دهد. و با وجود فرو رفتگی و برآمدگی های طبیعی خود سایه های زیبایی را می آفرینند.
نصب تابلو های هنری


تابلوهای هنری با ابعاد مناسب می تواند دید را به سوی نورگیرهای سقفی هدایت کند. نور زیبایی که از سقف وارد خانه می شود جلوه خاصی نیز به فضا می دهد. این تابلو ها اگر به صورت عمودی نصب شوند به این موضوع کمک بیشتری خواهند کرد.
دیوار سبز چشم پله

باکس پله هایی که از نورگیری مناسب بهره می برند، اجازه می دهند که پرورش گیاه در آن فضا امکانپذیر باشد. با نصب یک توری به سقف راه پله و گذر آن از چشم پله، لذت دیدن گیاهان رونده را به خانه بیاورید.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: