طراحی رستوران کاتالانی با عنوان لذت



معمار: El Equipo Creativo
موقعیت بنا: بارسلونا، اسپانیا
متراژ بنا: 520 متر مربع
سال اجرای پروژه: 2014


طرح این رستوران از چند نظر قابل ملاحظه است. از یک طرف به عنوان یک پروژه محلی، ریسکی، و منحصربه فرد به شمار می رود. از طرف دیگر سایت این پروژه خواستار پاسخ گویی قدرتمندی می باشد. موقعیت سیات این پروژه در یک مکان باریک و نمایی کوچک در بارسلونا واقع شده است.داخل این رستوران بر خلاف نمای بیرونی گسترش یافته و یک فضای راحت و روشن را به نمایش گذاشته است. ورودی از ضلع شمالی و از خیابان می باشد. بعد از ورود به رستوران ابتدا با فضای کافی شاپ و بار (Bar) مواجه می شوید. جلوتر آشپزخانه در دوطرف برای سرویس دادن به کافی شاپ و رستوران واقع شده است. و در انتها لژ خانوادگی و رستوران واقع شده است که در یک فضای روشن قرار گرفته و بخشی از آن در فضای آزاد قرار گرفته است.


مشتریان شهر بارسلونا می توانند پس از سالها در یک رستوران با سبک و سیاق سلیقه خود و سرآشپز محبوب خود مراجعه کنند. این فرصت مناسب از طرف سرآشپز رستوران البولی اسپانیا برای ترویج سبک خود در این ایالت و رشد اقتصادی منطقه در نظر گرفته شده است. طراحی فضای پیش خوان و آشپزخانه از نقاط کلید قدرتمندی بهره جسته است. از یک طرف به وضوح دو فضای رستوران را به صورت خصوصی و خانوادگی مشاهده می کنیم، و از طرف دیگر سرویس دهی به هر دو عرصه به شکلی راحت امکان پذیر است. در انتها یک حیاط با عرصه ها و المان های مناسب برای صرف شام در فضای بیرون از رستوران تعبیه شده است.



متریال و محیط
سرامیک به کار رفته در سراسر سقف برای انتقال کانسپت خصوصیت های کاتالان بوده که شامل: طبیعت، فروتنی و احترام به تاریخ است.شکل و الگوی سرامیک به کار رفته در سقف و دیوارهای آشپزخانه بر اساس میراث دریای مدیترانه شکل گرفته است. اما این تایل ها در فضا به صورتی متفاوت به نمایش درآمده تا ارائه ای متفاوت و منحصربه فرد را به تصویر کشیده است.



 

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: