طراحی گالری ریاضی موزه علوم لندن توسط زاها حدید

طراحی زاها حدید برای گالری ریاضیات در موزه علوم لندن انتخاب شده است. به گفته مدیر موزه آقای Ian Blatchford، این گالری “مهمترین گالری ریاضیات جهان” است، که نشان دهنده ایده های ریاضیدانان از 400 سال پیش می باشد و در تلاش است تا نشان دهد که چقدر ریاضیات به شکل دنیای ما کمک کرده است.
زاها حدید اظهار داشته است: “این طراحی بسیاری از تاثیرات ریاضیات در زندگی روزمره ما را بررسی کرده است. ظاهرا تغییر و تحول مفاهیم ریاضیات مجرد به تجربه های تعاملی هیجان انگیز برای بازدیدکنندگان در تمامی سنین می باشد.”

این طرح بخشی از طرح جامع 5 ساله موسسه کنزینگتون جنوبی (South Kensington) می باشد، گالری ریاضیات دیوید (David) و کلودیا هاردینگ (Claudia Harding) برنامه ریزی شده است تا در سال 2016 تکمیل شود. این قابلیت یک هواپیمای Handley Page آزمایشی سال 1929 می باشد که طراحی پیشرفته این مورد از علم مربوط به حرکت اجسام در گازها و هوا و فشار مواد می باشد و در طراحی الهام بخش زاها حدید بوده است.

آقای Rt Hon Sajid Javid، وزیر امور خارجه در زمینه فرهنگ، رسانه و ورزش گفته است: “ریاضیات بخش کاملا حیاتی از آموزش می باشد. بنابراین این خبر بزرگی است که موزه علوم باید دارای یک گالری جدید باشد تا به زنده نگه داشتن آن کمک کند و برای همگان معنادار باشد، و با طراحی زاها حدید من مطمئن هستم که محصول نهایی برای کسانی که از آن بازدید می کنند لذت بخش خواهد بود و تعجب همگان را برمی انگیزد.”

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: