کلیسای جامع موقت از شیگرو بان با استفاده از متریال مقوایی

دسته بندی :مصالح جدید ۱۶ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1542

<! p.MsoNormal {mso-style-parent:””; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; } table.MsoTableGrid {border:1.0pt solid black; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; } >

تحریریه آرشیتکت : کلیسای جامع مقوایی شهر کرایستچرچ در نیوزیلند در 6 آگوست برای اولین بار به روی عموم گشوده شد؛ این کلیسا که توسط معمار ژاپنی، شیگرو بان طراحی شده است به عنوان جایگزین موقت ِ کلیسای اصلی شهر ساخته شده است؛ کلیسایی که به عنوان نماد شهر شناخته شده و در زلزله ی 6.3 ریشتری در فوریه 2011 نابود شده است.

تاخیر در ساخت و ساز این کلیسای جدید، مانع از گشودن آن در فوریه سال جاری شده است.

کلیسای جامع بان از هیچ نظر، به کلیسای گوتیک احیا شده ی اصلی شهر، طراحی شده توسط معماری بریتانیایی به نام جورج گیلبرت اسکات در اواخر قرن نوزده، ندارد. ساختار این کلیسا در میان بحث پیش آمده بر سر اینکه طرح دائم کلیسا بایستی بازتفسیری مدرن از ساختمان، کلیسای پیشین ِ مرمت شده و یا یک ساختمان کاملا جدید باشد، ساخته شده است.

سازه ی مثلثی این بنا، که به وسیله نود و هشت فریم مقوایی با پشتیبان ها و میله های داخلی فولادی تحکیم شده است، فضای چندمنظوره ای ساخته است که ظرفیت پذیرش 700 نفر را خواهد داشت. علاوه بر استفاده از این ساختار مقوایی که نوعی متریال مستحکم در ساختمان به شمار می آید اما هنوز با دیده ی ابهام به آن نگریسته می شود، از سقف پلی کربنات و کف بتنی استفاده شده است.

یکی از ویژگی های متمایز این کلیسا، پنجره های تزئینی نمای شمالی آن می باشد که در بالای ورودی قرار گرفته است و از مثلث های رنگی گرفته شده از پنجره های کلیسای اصلی شهر ساخته شده اند. به گفته ی مطبوعات محلی، واکنش حاضرین در روز افتتاحیه کلیسا به طرح بان بسیار متفاوت بوده است، اما اکثریت حضار از شروع به کار مجدد کلیسا خوشنود بوده اند.

کلیسای جامع مقوایی بان، از طرح های پیشین امدادی وی با استفاده از این متریال گرفته شده است. این کلیسا تا زمان ساخت و افتتاح کلیسای جایگزین دائم شهر در خدمت جامعه ی مذهبی شهر کرایتسچرچ خواهد بود.

کلیسای جامع موقت

کلیسای جامع موقت

کلیسای جامع موقت

کلیسای جامع موقت

کلیسای جامع موقت

 

منبع : سایت مرجع معماری
مترجم: حسین مطلبی

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: