معماری زمین بازی یک مدرسه در یونان

امکانات ورزشی جدیدی که در فضای باز این مدرسه آلمانی در شهر  آتن طراحی شده، بخشی از یک پروژه بزرگ است که برنده جایزه اول مسابقه معماری شد. هدف پروژه ” German School of Athens ” ادغام عملکردی و زیبایی شناختی فضاهای موجود مجموعه، با فضای بیرونی امکانات ورزشی، بر اساس الزامات فعلی مدرسه است. ارتباط با دانش آموزان مدرسه که تا فارغ التحصیلی فضایی برای رشد، توسعه و بلوغ نیاز دارند، امکان درک نیازهای آن را فراهم می کند و همچنین ما را با فضاهای بیرونی مدرسه و مشکلاتی که با آن روبرو هستند آشنا می کند. طراحی های این پروژه توسط دو دفتر معماری  Katerina-Olympia Daskalaki و Myrto Matala انجام شده است.

زمین بازی مدرسه

طراحی مدرسه

ساختمان اصلی مدرسه نمونه ای از سبک معماری مدرن دهه 1960 به شیوه ای دوگانه بر اساس تعادل بین نظم و آزادی است. ساختمان اصلی موجود توسط معمار آلمانی ” هانس گراف پراشما ” طراحی شده است و طراحی و نظارت دقیق این پروژه  توسط معمار یونانی ” پاولوس میلوناس ” انجام شده است. هدف ارتقا، بازسازی و توسعه مجدد امکانات ورزشی مدرسه  برای تجربه بهتر دانش آموزان و ورزشکاران است. این پروژه به دنبال ایجاد یک محیط کاربردی و بصری جذاب است که به روز شده باشد و امکانات جدید ورزشی شامل پیست دویدن، پرش ارتفاع، پرش طول، پرتاب تیر، زمین تنیس، والیبال، هندبال و بسکتبال، دیوار تمرین تنیس، دیوار بولدرینگ و مناطق تمرین را در فضای باز خود داشته باشد.

ابزار اصلی مورد استفاده برای مفهوم طراحی امکانات ورزشی در فضای باز، یک سیستم شبکه ای است که با یک خط زیگزاگ ترکیب شده است، یک زنجیره چند ضلعی که مرزهای محوطه را از تریبون ها و نیمکت های بتنی مشخص می کند. به این ترتیب، هندسه طرح در محیط و شبکه منطقه داخلی، بسیاری از عملکردهای مورد نیاز را سازماندهی می کند و مناطقی که قبلاً استفاده نشده بودند را در منطقه ورزشی ادغام می کند. جنبه اصلی پروژه برای برجسته کردن شبکه زمین های ورزشی استفاده می شود. رنگ های روشن به منظور مشخص کردن ویژگی تفریحی فعالیت بدنی و تشویق کودکان به ورزش و بازی در فضایی معاصر و زنده انتخاب می شوند.

این طرح ترکیبی سایه‌های آبی را در کنار کف‌پوش‌های زرد ترکیب می‌کند. در فضای داخلی ، جایی که زمین‌های مختلف قرار دارند، فضا با الگوها و خطوط متناوب ایجاد شده از طریق مشخصات چیدمان دقیق زمین‌ها مشخص می‌شود. زیبایی‌شناسی کلی پروژه تلاش می‌کند تا نیروبخش باشد و بر ماهیت نوآورانه مدرسه تأکید کند و هویت آن را تکمیل کند.

منبع : سایت archdaily

گالری تصاویر

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: