معماری شهر میلان: نشانه ها – اثری از carlo berizzi

دسته بندی :پروژه ها, پروژه های معماری جهان ۳۰ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1019


(بالا) برج velasca که از برج terrazza martini دیده می شود.

از سال 1920 شهرهای ایتالیا تبدیل به لابراتواری برای نمایش سبک‌های مختلف ساختار شهری شده است. در این راهنمای شهری معماری، نویسنده carlo berizzi بیش از 150 بنا را که در تغییر شکل شهرهای صنعتی قرن 19 به یک پایتخت جهانی از فرهنگ و مد و مکانی برای آسایش شهری نقش داشته‌اند را بررسی می‌کند.



(بالا)بنای ca’ brutta دید از خیابان della moscova


مسیر حرکت شهر میلان از سنت به مدرنیته شدن با بنای ca’ brutta یا Ugly House اتفاق افتاد (1919-1923) . و پس از آن حرکتی تجربی را در معماری توسط معمارانی چون giuseppe terragni، giuseppe pagano و gio ponti شاهد هستیم. در پی جنگ جهانی دوم و تجارت برخواسته از بازسازی شهرها شاهد ترکیب ساختار مدرنیته و بافت موجود در طی بازسازی ها در کار معمارانی چون BBPR، luigi caccia dominioni ،ignazio gardella و franco albini هستیم. در طول دهه گذشته توسعه شهری به شیوه‌های متفاوتی اتفاق افتاده که تماما ناشی از ویژگی های‌ مناطقی است که معماران بین‌المللی مشهور از جمله david chipperfield، zaha hadid و daniel libeskind و به علاوه معماران ایتالیائی از جمله ino zucchi و stefano boeri، در آن به فعالیت پرداخته اند.
carlo berizzi در شش زمینه موضوعی، بناهای را مورد توجه قرار داده است که متاثر از بافت شهری و تاریخ منطقه نام‌گذاری شده‌اند.
از جمله این زمینه‌های پیشنهادی مسیر پیشرفت متروپولیس قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، تجارت و عملکرد شهر رم در حیطه کلیساهای جامع و منطقه‌ای است که علاوه بر خرید و مراکز تجاری نقطه عطف فابل توجهی برای معماران محسوب می‌شود.


(بالا)دید از برج branca به بندر nuova


از جمله، نقاط قابل توجه منطقه‌ای به نام brera واقع در بندر nuova می‌باشد که به مرکز فرهنگ و هنر شهرت دارد. جائی که بسیاری از مناطق آن، ساختار شهر های قرن 21 را دارا می‌باشند.
نواحی مجاور پدید آمده نیز از جمله tortona و savona هر ساله در بهار جذابیت های خود را به نمایش می‌گذارند و تبدیل به نمایشگاعی برای میلان می‌شوند. در این مناطق معمارانی چون tadao ando و antonio citterio طبقه بندی از بناهای صنعتی شکل داده‌اند.


بنای collegio di milano طراحی شده توسط marco zanuso

بیشتر از چهار بخش ارائه دهنده پروژه‌های شخصی معماران با مشارکت همزمان معماران میلانی تبار چون cino zucchi که دو سال سرپرستی ساخت پاویون ایتالیا را در ونیز در سال 2014 عهده‌دار بود و همچنین andreas kipar به عنوان معمار منظر می‌باشد. در تمام این مناطق بخش‌های الحاقی تکمیل کننده فضاهای عمومی با دید روشنگرایاته‌ای از تاریخ و فرهنگ و پتانسیل‌های محیطی میلان حمایت می‌کند.


دید به بندر nuova


(بالا)بنای abitazioni دیدراز خیابان gavirate

(پائین)برج torre al parco طراحی شده توسط vico magistretti


università bocconi طراحی شده توسط giuseppe pagano


فضای داخلی ساختمان piazza città di lombardia


دید به برج palazzo reale از duomo’s pinnacles

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: