همه چیز درباره استادیوم 974 قطر

این استادیوم کاملاً از کانتینرهای حمل و نقل فولاد مدولار ساخته شده است و اولین استادیوم فوتبال سرپوشیده کاملاً جداشدنی است که در کنار سواحل زیبای قطر و روبروی برج‌های بلند شهر دوحه واقع شده است همچنین این ورزشگاه جزو هشت استادیوم جام جهانی است که برای مسابقات تغییرات کاربردی بسیار زیادی روی آن اعمال شده است و از طرف سیستم ارزیابی پایداری جهانی رتبه چهار ستاره را به‌دست آورده است.این سازه فوق العاده نشان دهنده تعهد قطر به پایداری مقرون به صرفه و طراحی جسورانه است و درواقع نوعی ادای احترام به سنت دیرینه قطر در تجارت و دریانوردی در سراسر جهان است. نه تنها 974 کد شماره گیری بین المللی قطر است، بلکه تعداد دقیق کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در ساخت و ساز نیز می باشد.

 

استادیوم راس ابو عبود

جزئیات ساخت استادیوم 974

این استادیوم گنجایش 40 هزار تماشاگر و مساحت حدود 450 هزار متر مربع دارد و روی یک دماغه مصنوعی ساخته شده است.ساخت آن در سال 2018 آغاز شد و در 30 نوامبر 2021 افتاح شد، این منطقه که از توسعه شهری دور مانده بود توسط مسئولان در برنامه 2030 دوباره احیا شد. بنابراین ساخت یکی از استادیوم‌های جام جهانی 2022 اولین قدم برای این هدف بود.پس از پایان مسابقات، کانتینرها و ساختار فوق العاده مورد استفاده مجدد قرار خواهند گرفت. اگرچه حضور فیزیکی استادیوم 974 موقتی بود اما میراث آن جاودانه است.

هزینه ساخت استادیوم

ساخت ورزشگاه 974 حدود 717 میلیون دلار هزینه در پی داشت

فرآیند برچیده شدن

تصیمیم مسئولان قطر بر این بود که این ورزشگاه موقتی باشد و بعد از جام جهانی کانتینرهای استفاده شده در ساخت آن به کشورهای دیگر صادر ‌شود. بعد از برچیده شدن مسئولان قصد داشتند در این منطقه منازل مسکونی، شرکت‌های تجاری، اداری و… بنا کنند تا باری دیگر اکتشاف نفت و گاز در آن‌جا ادامه پیدا کند؛ و باعث ‌شود این منطقه دوباره به توسعه شهری برسد.

به ادعای نشریه سان، قرار بر این بود که این ورزشگاه در اختیار کشورهای توسعه نیافته قرار بگیرد اما اروگوئه که به دنبال کسب میزبانی مشترک جام جهانی 2030 است، وارد نبرد خرید کانتینرها شده است.

 

منبع  سایت قطر2022 ،یابکس ، فوتبالی

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: