وان یونگ/ گروه معماری Hariri Pontarini

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۷ دی ۱۴۰۰ آرشیتکت 568


این پروژه نمادین تغییرات چشمگیری را در عرصه عمومی ایجاد می کند و آن را به مسیر دسترسی به ایستگاه Union که ایستگاه مرکزی قطار تورنتو است، متصل می کند.
وان یونگ در خیابان یونگ قرار گرفته است. این خیابان، بلندترین خیابان در آمریکای شمالی است و در مجاورت دریاچه انتاریو واقع شده است.
به همین دلیل است که این پروژه می تواند یک پروژه طرح توسعه چند عملکردی باشد و بار دیگر تعادلی را در میان بخش های مسکونی، تجاری و خرده فروشی در یک بلوک ساختمانی تعریف کند.
این شاخصه شهری پیشرفته شامل شش ساختمان جدید با ارتفاع های متفاوت خواهد بود. مساحت کل مجموعه تقریبا برابر با 6.3 میلیون فوت مربع است و شامل بخش های زیر است: یک برج اداری 40 طبقه، یک برج 70 طبقه با یک هتل و اقامتگاه های ویژه، و چهار برج مسکونی که در اطراف یک حیاط مرکزی شکل گرفته اند و نحوه دسترسی به آن به سبک woonerf است.
گسترش خرده فروشی که در نقشه های اصلی طرح توسعه پیش بینی شده است، باعث تغییراتی در فعالیت غالب در این منطقه خواهد شد و دروازه ای برای توسعه های گسترده در آینده منطقه East Don Lands Waterfront خواهد بود.
این منطقه در بخش شرقی سایت پروژه موردنظر قرار دارد. همچنین، این پروژه نمادین تغییرات چشمگیری را در عرصه عمومی ایجاد می کند و آن را به مسیر دسترسی به ایستگاه Union که ایستگاه مرکزی قطار تورنتو است، متصل می کند.
این مسیر از نظر اقلیمی کنترل شده است و به استگاه اتوبوس این منطقه که در آینده ای نزدیک ساخته خواهد شد و همچنین به ایستگاه TTC که در حال حاضر در Union قرار دارد، متصل می شود.

معماران: گروه معماری Hariri Pontarini
مکان احداث: کانادا، تورنتو، خیابان1 یونگ
سرپرست گروه معماری: David Pontarini
تیم طراحی: Michael Attard, Jodi Buck, Ali Yarbakhti, Alan Wong, Raymond Chu, Matthew Hallett, Mark Azevedo
کارفرما: Pinnacle International
مساحت: 6.300.000 فوت مربع


پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

پناهگاه مدرن زیر زمینی

 

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: