پلان های پردیس شرکت Apple

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۷ دی ۱۴۰۰ آرشیتکت 812

تحریریه آرشیتکت : پلان های پردیس شرکت Apple در Cupertino توسط گروه معماری فوستر و همکارانش به روز شد.
نقشه های پردیس Apple مورد تجدید نظر واقع شده و توسط شهر Cupertino منتشر شده است. این امر بدلیل انتقاداتی است که بر استیو جابز و طرح او مبنی بر ” آرزوهای بلندپروازانه برای ایجاد تناسب و تکامل” است که منجر به صرف بودجه های کلان شد.
گروه معماری فوستر و همکارانش تصمیم گرفتند که بدون در نظر گرفتن جزئیات کلاسیک سفید رنگ که مخصوص شرکت Apple است، فضایی با وسعت 2.8 فوت مربع را با یک حلقه یکپارچه مشکی پوشش دهند.
این طراحی خطی در راستای رسیدن به اهداف کلان شرکت Apple است تا محیطی آرام و متین را ایجاد کند که منعکس کننده ارزشمندی های برند Apple در خلاقیت، استفاده آسان و زیبایی باشد.
برای کاهش بودجه 5 میلیون دلاری به بودجه یک میلیاردی موردنظر، نقشه های پردیس مورد تجدیدنظر قرار گرفت و 300.000 فوت مربع از هزینه های این پروژه حذف و اتمام طرح توسعه Tantau به طور کامل به فاز دوم منتقل شد.
همان طور که در شرح خدمات پروژه آمده، ” فاز دو شامل 600.000 فوت مربع است و از فضاهای اداری، پژوهشی و طرح توسعه ساختمان ها در امتداد خیابان Tantau شمالی، برای بیش از 2.200 نیروی کار تشکیل شده است که شرکت را در پاسخگویی به نیازهای تجاری آینده توانمند می سازد.
ساخت و ساز در فاز دوم پس اتمام فاز اول شروع می شود.
علاوه بر این، از اولویت های طراحی جدید سایت، ایجاد سیستم جدید حمل و نقل، به صورت ترکیبی از ماشین و دوچرخه است. آنچه این هدف را تقویت می کند” خطوط عریض دوچرخه سواری” است که دوچرخه سواران را برای استفاده از این مسیرهای تحت حفاظت ترغیب می کند.
همچنین، آنچه در این نقشه ها قابل ذکر است، افزایش جزئی در تعداد پارکینگ ها و توجه بیشتر به توسعه فضاهای عمومی است.
به همین دلیل، پروژه جدید ” هنر مردمی” در چهار بخش در پردیس شرکت تعریف می شود تا این هنر را در مجاورت با همین شرکت پایه گذاری کند.
در راستای اهداف اولیه این شرکت برای ترویج خلاقیت و روحیه همکاری، پردیس 167 هکتاری این شرکت کلیه قسمت های قدیمی را که از هم جدا افتاده اند، در یک مجموعه اداری- پژوهشی واحد با کارایی بهتر دور هم جمع می کند. این ساختمان ها تعداد 14.200 نفر از کارمندان شرکت Apple را در خود جای خواهد داد.
محور اصلی پردیس- همان ساختمان اصلی 4 طبقه- حدود 12.000 نفر از کارمندان را در خود جای می دهد.
این فضا محل نشست های هنری و فضاهای اداری را شامل می شود، بعلاوه فضای غذاخوری با مساحت 60.000 مترمربع دارای تراس روباز است و این تراس تا درون حیاط داخلی سرسبز و باغ های پردیس ادامه می یابد.
تسهیلات مستقلی که در فاز اول ساخته می شود، شامل یک مرکز ورزشی با مساحت 100.000 متر مربع، یک سالن نمایش با ظرفیت 1000 نفر، و یک پارکینگ 4 طبقه در نزدیکی بزرگراه 280 ایالتی است. این پارکینگ در امتداد پارکینگ زیرزمینی ساختمان اصلی واقع شده و تعداد 10.980 اتومبیل را در خود جای خواهد داد.
این پردیس با هدف رسیدن به ” نقطه صفر انرژی” پایه گذاری شده است. در این راستا، انرژی مورد نیاز بوسیله پانل ها ی خورشیدی سقفی با مساحت 700.000 مترمربع ( که با قدرت 8 مگاوات برق تولید می کند)، تامین می شود.
به طور همزمان، تمهیدات دیگری برای تامین انرژی خورشیدی و بادی و پوشش مناسب برای پنجره ها در نظر گرفته شده است.
بعلاوه، در طرح جدید، آسفالت موجود در مساحتی بالغ بر 100 هکتار با پوششی سبز جایگزین می شود.
این پوشش که توسط OLIN طراحی شده است، یادآور مناظر سرسبز کالیفرنیا است و در آن از گیاهان بومی و مقاوم در برابر خشکسالی استفاده شده است.
این در حالی است که این نقشه با بهره برداری متراکم از زمین، میزان ساخت و ساز ساختمان ها و پارکینگ ها را کاهش می دهد. از سویی دیگر، به حداقل رساندن میزان استفاده از آب قابل شرب با بازیافت آب و استفاده مجدد از آن مقدور می شود که این امر مشروط به موفقیت در پروژه های در دست اقدام است تا بتوانند آب های سطحی را با افزایش سطوح نفوذپذیر کنترل کنند.
تاریخ اتمام پروژه تا سال 2016 میلادی تمدید شده است.

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

پلان های پردیس شرکت Apple

منبع : سایت مرجع معماری

ترجمه : رهنمایان

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: