پل عابر ساحل تِرِستِلز

شرکت انگلیسی دن بریل آرشیتکتز در سال ۲۰۱۰ ، به عنوان یکی از ۱۲ شرکت کننده ای بود که برای طراحی یک پل عابر برای ساحل Trestle در منطقه ی موج سواری کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد . مسا بقه ی طراحی Safe Trestles ، توسط ” Architecture for Humanity “( معماری بشریت ) برپا شده ، که تلاش در انتخاب طرحی بود که نه تنها مسیری مطمئن از جاده ی بالای بیشزار و از میان خطوط راه آهن به ساحل Trestle مهیا کند بلکه در مقابل اکولوژی محیط و زمین ساحلی نامرغوب سایت هم مقاوم باشد.

است.

شرکت انگلیسی دن بریل ارشیتکتس ، تنها گروه طراحی انگلیسی در مسابقه ی بین المللی ۲۰۱۰ :

دن بریل آرشیتکتز وینچستری ، تنها گروه طراحی انگلیسی است که نامش در لیست اسامی نیمه فاینال طراحی یک پل عابر پیاده در جنوب کالیفرنیا قرار داشت. میزبان مسابقه ی بین المللی Safe Trestle ، Architecture for Humanity (معماری بشریت) بود که بالغ بر صد شرکت کننده داشت. این مسابقه در واقع طراحی یک مسیر دسترسی مشخص و مطمئن به ساحل Trestles بود که یکی از بهترین مناطق ویژه موج سواری آمریکای شمالی و محل برقراری مسابقه موج سواری لوور پرو ۶ محسوب می شود.

سالیانه بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نفر مسافت خاکی طولانی و دشواری را از میان سرزمین های مارشال و مسیر خط راه آهن طی میکنند تا به این ساحل برسند. عواملی ماننده عبور قطار، وجود گونه های دریائی و محل سکونتگاهی حیوانات در معرض خطر و وجود گیاهان مهم در این سرزمین ، از عوامل مخاطره انگیز و دشوار این مسیر محسوب میشوند. سایت مذکور برای مسیرمعقول و مطمئن ، مابین پارکینگ موجود در سایت و ساحل در نظر گرفته شده بود. در همین راستا ، دن بریل ارشیتکتس طرح پیشنهادی اش را به گونه ای ارائه میدهد که با راه حلی خاص و الهام گرفته از محیط ، هر دو عامل اکولوژی محیط و احیای مجدد منطقه موج سواری موجود را ارتقا بخشیده است.

ساختار پیشنهادی از پلیت های فولادی جوی ( نوعی فولاد پوراستحکام کم آلیاژ که هنگام قرار گرفتن در معرض باران یا هوای مرطوب ، روی آن پوشش اکسیدی تشکیل می شود که با چسبیدن کامل به فلز پایه ، از خوردگی آن جلوگیری میشود) ساخته شده که به هم جوش داده میشوند تا قابلیت اجرا بر روی دهانه ی طویلی را داشته باشند. در نتیجه حداقل فونداسیون را در زمین مرطوب و سطوح مسطح خطوط راه آهن اشغال میکند. پلیت فولادی جوی ، دارای لایه ی رزیلنتی خارجی با مقاومت بالاست که حداقل نگهداری و محافظت در مقابل آب و هوای مرطوب دریا را احتیاج دارد. در تضاد با پلیت استیل، کف چوبی هوا زده و پوسیده ی مقاوم ، سطحی گرم و دوست داشتنی را در زیر پا ایجاد میکند. طرح پیشنهادی مذکور شامل یک ورودی جدید از پارکینگ فعلی بسوی ساحل Trestles می باشد و شامل مجموعه ای از عناصری است که در حال حاضر این مکان احتیاج دارد. عناصرمذکور در این طرح پیشنهادی شامل : توالت ، دوش ، مکان نشستن، محلی برای آب نوشیدنی، سطل آشغال و یک کیوسک اطلاعات می باشد.

عرض پل از ۳.۵متر تا ۷ متر متغیر بوده و در میانه ی راستای طولی اش ، شامل دو فضای نشیمن با وسعت بیشتر می باشد که در میان چشم انداز دراماتیکی این سرزمین مرطوب سبز و کناره ی ساحل قرار دارد. در این طرح برای افزایش آگاهی عمومی مردم ازویژگی های بومی و گونه های در خطر سایت ، از علائم و تابلوهای گرافیکی آموزشی استفاده شده است. این طرح درجائی که به ساحل Trestles ختم میشود دارای سکویی است که علاوه بر ایجاد محلی برای نشستن ناظران ، در زیر آن پارکینگ دوچرخه و سرویس بهداشتی قرار دارد. برج نگهبانی و نجات غریق هم در این طرح گنجانده شده است.

پل عابر ساحل تِرِستِلز

پل عابر ساحل تِرِستِلز

پل عابر ساحل تِرِستِلز

پل عابر ساحل تِرِستِلز

پل عابر ساحل تِرِستِلز

پل عابر ساحل تِرِستِلز

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: