کلبه ی شهری بر فراز بام های آتن ؛ طرح پیشنهادی فرار از جهان تکنولوژیک

این کلبه ی پیشنهادی شهری، با ارتفاعی دو متر بالاتر از ارتفاع رایج ساختمان ها در یونان، به ساکنانش اجازه می دهد تا از نقطه نظری متفاوت به شهر بنگرند. ابن کابین که توسط پانوس دراگوناس و واروارا کریستوپولو طراحی شده است؛ تنها 9 متر مربع زیربنا دارد و در پاسخ به جهانی شدن و افزایش روزافزون شهرنشینی در نظر گرفته شده است.

گروه طراحی این پروژه می گویند:” در قرن بیست و یکم دیگر هیچ مکان راه دوری وجود ندارد. این سیاره به طور کامل کاوش و هر طول و عرض جغرافیایی آن، نقشه برداری شده است. در این زمان، رسانه ها و شبکه های اجتماعی، حوزه ی عمومی را به هر گوشه از این جهان آورده اند و بیش از هر زمان دیگری، موضوع پست مدرنیست در میان فضاهای واقعی کلانشهرها و دنیای دیجیتال شبکه های کامپیوتری به دان افتاده است.”

سازه ی معمولی “کلبه” به صورت یک ساختار مسکونی کوچک تصور می شود که ریشه هایش در میان فضایی دور تنیده شده است. به عنوان یک جایگزین شهری، این ساختار جدید شهری، چشم اندازهای تازه ای از لندسکیپ مصنوعی، آنتن های تلویزیونی، پنل های خورشیدی و بام هایی با متریال های عایق را ارائه می نماید. در فضای داخلی، این کابین حداقلی از امکانات مورد نیاز برای فرار موقت و تفکر را مهیا ساخته است؛ در حالی که با جداره های نمای آن، چشم اندازی از پشت بام های یونانی را به نمایش می گذارد.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: